/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A Networked, Media-Rich Programming Environment to Enhance Technological Fluency at After-School Centers in Economically-Disadvantaged Communities

Proposal to the National Science Foundation
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Beat Döbeli HoneggerDer Antrag an die National Science Foundation zur Entwicklung von Scratch.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 14.08.2007
Mitchel ResnickYasmin B. KafaiJohn MaedaThe MIT Media Laboratory and UCLA propose to develop and study a new networked, mediarich programming environment, designed specifically to enhance the development of technological fluency at after-school centers in economically-disadvantaged communities. This project will build on our research team’s previous experience and success in two areas: the development of innovative programming environments for youth, and development of innovative informal-learning centers for inner-city youth. Our team’s research on “programmable bricks” has been commercialized as LEGO MindStorms, used by millions of youth around the world. Members of our research team co-founded the Computer Clubhouse project, a network of afterschool learning centers for youth from economically-disadvantaged communities. The Clubhouse network has expanded to 75 sites in 14 countries, with 20,000 youth members, and it received the prestigious Peter Drucker Award for Nonprofit Innovation.
In our proposed project, we bring together these two themes to develop a new programming environment (to be called Scratch) that is grounded in the practices and social dynamics of Computer Clubhouses. Just as LEGO MindStorms added programmability to an activity deeply rooted in youth culture (building with LEGO bricks), Scratch will add programmability to the media-rich and network-based activities that are most popular among Clubhouse youth. Taking advantage of the extraordinary processing power of current computers, Scratch will support new programming paradigms and activities that were previously infeasible, making it much better positioned to succeed than previous initiatives to introduce programming to youth.
We expect that the use of Scratch at Computer Clubhouses will serve as a model for other afterschool centers in economically-disadvantaged communities, demonstrating how informallearning settings can support the development of technological fluency, enabling young people to design and program projects that are meaningful to themselves and their communities.
Von Mitchel Resnick, Yasmin B. Kafai, John Maeda im Text A Networked, Media-Rich Programming Environment to Enhance Technological Fluency at After-School Centers in Economically-Disadvantaged Communities (2003)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Committee on Information Technology Literacy , Alan Kay , Seymour Papert

Fragen
KB IB clear
Welche Ausbildung wird in der Informationsgesellschaft benötigt?

Begriffe
KB IB clear
AgentSheets , Innovationinnovation , LEGO Mindstorms , Lernenlearning , Programmierenprogramming , Scratch , Squeak
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 4, 13, 4, 5, 3, 8, 13, 8, 11, 19, 6, 5 3304755844
1999 local  Being Fluent with Information Technology (Committee on Information Technology Literacy) 13, 2, 3, 8, 1, 4, 2, 4, 4, 6, 9, 1 1481804
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1991 local  Computers, Networks and Education (Alan Kay) 5, 7, 2, 5, 3, 6, 3, 6, 6, 17, 1, 1 122511528

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
AgentCubes

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.