/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Learning Probability through Paradox and Programming

A Case Study in a Connected Mathematics Framework
Uri Wilensky
Zu finden in: Constructionism, 1990
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Yasmin B. KafaiMitchel ResnickUri Wilensky uses StarLogo towards a different goal: to help learners develop their intuitive conceptions of probabilistic ideas. In Wilensky's chapter, "Learning Probability through Paradox and Programming," he presents a case study of a learner who uses programming to help resolve a probability paradox, and in the process develops stronger intuitions about randomness and distribution-and the connections between them. Wilensky's study illustrates that the primary obstacles to learning probability are conceptual and epistemological, and it shows how programming can play a powerful role in learning mathematics by making hidden assumptions explicit and concrete.
Von Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick im Buch Constructionism in Practice (1996) im Text Introduction

iconDieser Text erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Lernenlearning, Mathematikmathematics, Programmierenprogramming, StarLogo

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Verweise von diesem Text 4
Webzugriffe auf diesen Text 5121121213112112341221214121741244316121112114312142131253311312122311
2007200820092010201120122013201420152016