/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

They Have Their Own Thoughts

A Story of Constructionist Learning in an Alternative African-Centered Community School
Paula Hooper
Zu finden in: Constructionism in Practice, 1996  
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Yasmin B. KafaiMitchel ResnickIn the final chapter of the section, "They Have Their Own Thoughts," Paula Hooper describes her research at an African-centered community school. The school, Paige Academy, aims to create a community and culture rooted in African-American ways of knowing, values, and interactions. Hooper presents a "learning story" of an 8-year-old girl working on a Logo project. The story examines how children, in the process of making new computational artifacts, can take control of their own learning, developing and extending their own ideas. It also highlights the need for school environments to support and legitimize children's own personal ways of thinking and mental and physical constructs.
Von Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick im Buch Constructionism in Practice (1996) im Text Introduction

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Webzugriffe auf diesen Text 6121111316121425293643242511111441124214212211121331121213511112111411111121112
20072008200920102011201220132014201520162017