/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Learning Design by Making Games

Children's Development of Design Strategies in the Creation of a Complex Computational Artifact
Zu finden in: Constructionism in Practice, 1996  
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Yasmin B. KafaiMitchel ResnickIn the first chapter in this section, "Learning Design by Making Games," Yasmin Kafai examines learning through design in a rather unusual context: video games. These games are a central part of late 20th-century children's culture. In the playing of video games, children mobilize energies which many educators, parents, and researchers wish would be dedicated to learning. Whereas most conventional efforts have sought to harness these energies in the form of playing educational games, Kafai presents a different perspective: in children making their own video games instead of playing games made by others. In a six-month project, a class of fourth graders was asked to design computer games to teach fractions to younger students. In the analysis of the students' learning experiences, Kafai focuses on students' development of project management skills-how students approached and managed this complex task. The paper analyzes students' first steps in beginning the project and framing the design task, and their development of programming strategies. The results provide insights into the project's evolution, the different approaches chosen by students, and potential support structures for young designers.
Von Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick im Buch Constructionism in Practice (1996) im Text Introduction

iconDieser Text erwähnt ...


Aussagen
KB IB clear
Computerspiele fördern Lernen
Computerspiele fördern Motivation

Begriffe
KB IB clear
Computerspielecomputer game, Lernenlearning

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.