/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Gender Mainstreaming of E-Learning Courses

Theoretical Review, Design Considerations, and Usage Differences
Karsten D. Wolf
Zu finden in: Gender in E-Learning and Education Games (Seite 171 bis 193)  
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The relevance of E-Learning grows especially in continuing and further education as well as in informal learning. This contribution considers how we can do gender mainstreaming of E-Learning designs. Starting with a short review of gender differences in education, learning related abilites and activities, computer related activities and attitudes, and theories to understand these differences, the main gender mainstreaming approaches in education are presented and a general design guideline for gender inclusive didactics of E-Learning is developed. An implementation is described and empirical findings are discussed in the context of gender differences in computer usage and interest, ease of use, usage, motivation and interest, as well as in learning outcomes (n=143).
Von Karsten D. Wolf im Buch Gender in E-Learning and Education Games im Text Gender Mainstreaming of E-Learning Courses

iconDieser Text erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
E-LearningE-Learning, GenderGender, Gender MainstreamingGender Mainstreaming, Motivationmotivation

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Verweise von diesem Text 4
Webzugriffe auf diesen Text 
20072008200920102011201220132014201520162017