/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

A Structured Set of Design Patterns for Learners’ Assessment

Elisabeth Delozanne, Françoise Le Calvez, Agathe Merceron, Jean-Marc Labat
Zu finden in: Usage Analysis in Learning Systems (Seite 309 bis 333), 2007
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In this article we present a structured set of Design Patterns (DPs) that deals with tracking students while they solve problem in specific domains such as programming or mathematics. Our collection of 17 DPs yields a three step approach: First step: to collect and analyze information on each student for each exercise; Second step: to build a higher level view of one student's activity on a set of exercises; Third step: to build an overview of the whole class activity. To evaluate our DP set we investigate whether our DPs account for experiences from the literature as a first step toward a pattern language for students’ assessment.
Von Elisabeth Delozanne, Françoise Le Calvez, Agathe Merceron, Jean-Marc Labat in der Zeitschrift Usage Analysis in Learning Systems (2007) im Text A Structured Set of Design Patterns for Learners’ Assessment

iconDieser Zeitschriftenartikel erwähnt...

iconVolltext dieses Dokuments

LokalA Structured Set of Design Patterns for Learners’ Assessment: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 267 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Zeitschriftenartikel 1
Verweise von diesem Zeitschriftenartikel 1
Webzugriffe auf diesen Zeitschriftenartikel 
20072008200920102011201220132014201520162017