/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Matching the Performed Activity on an Educational Platform with a Recommended Pedagogical Scenario

Jean-Charles Marty, Jean-Mathias Heraud, Thibault Carron, Laure France
Zu finden in: Usage Analysis in Learning Systems (Seite 267 bis 283), 2007
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The work reported here is in the educational domain and deals specifically with the observation of instrumented pedagogical activities. Our objective is to observe learner behaviour within a web-based learning environment and to understand it. In some cases, this understanding can lead to improve the learning scenario itself. In this article, we first show how to gather observations from various sources. Next, we propose to compose these observations into a trace. This trace reflects the activity of the learner and will be used as a basis for interpreting his/her behaviour. We have illustrated our approach through an experiment carried out in a dedicated web-based learning environment.
Von Jean-Charles Marty, Jean-Mathias Heraud, Thibault Carron, Laure France in der Zeitschrift Usage Analysis in Learning Systems (2007) im Text Matching the Performed Activity on an Educational Platform with a Recommended Pedagogical Scenario

iconDieser Zeitschriftenartikel erwähnt...

iconVolltext dieses Dokuments

LokalMatching the Performed Activity on an Educational Platform with a Recommended Pedagogical Scenario: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 271 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Zeitschriftenartikel 1
Verweise von diesem Zeitschriftenartikel 1
Webzugriffe auf diesen Zeitschriftenartikel 716134241233233121113212211221221722411422212111522186328114342111234134221141124146
20072008200920102011201220132014201520162017