/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

How Choice, Co-Creation, and Culture Are Changing What It Means to Be Net Savvy

George Lorenzo, Diana G. Oblinger, Charles Dziuban
Zu finden in: Educause Quarterly 1/07, 2007
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Technology and the way information is created, used, and disseminated have changed, as has the definition of "net savvy".
Von Klappentext in der Zeitschrift Educause Quarterly 1/07 (2007) im Text How Choice, Co-Creation, and Culture Are Changing What It Means to Be Net Savvy
The vast amount of readily available information is just one reason for transforming the way we conduct research and acquire knowledge. The nature of information itself has changed. In text and other formats, information is not just created by experts—it is created and co-created by amateurs. We can select what information to receive (via RSS, for example), and it comes to us—we don't have to seek it out. More than ever before, we can choose what, when, and where to use information. With all these choices, do we really know what we are doing, whether the information is valid, or how best to use it?
Educators are challenged to help today's students reach a level of information literacy that can support them during their academic careers and beyond. Information literacy implies the acquisition of three primary skills: basic information technology skills, information resource skills (such as the ability to identify useful resources), and critical thinking skills. What do educators really need to know about today's environment? Is it the same as the one that existed when our notions of information literacy were formed? This [article] describes how choice, co-creation, and an Internet culture are changing what it means to be net savvy.
Von George Lorenzo, Diana G. Oblinger, Charles Dziuban in der Zeitschrift Educause Quarterly 1/07 (2007) im Text How Choice, Co-Creation, and Culture Are Changing What It Means to Be Net Savvy

iconDieser Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Charles Dziuban, George Lorenzo, Diana G. Oblinger

Begriffe
KB IB clear
Bibliotheklibrary, del.icio.us, flickr, Informationskompetenzinformation literacy, Internetinternet, Long TailLong Tail, PodcastPodcast, RSSReally Simple Syndication, social bookmarkingsocial bookmarking, Weblogsblogging, Wikipedia
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2007Educause Quarterly 1/073, 1, 2, 2, 3, 2, 3, 1, 2, 2, 1, 10164910495
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2007    How Choice, Co-Creation, and Culture Are Changing What It Means to Be Net Savvy (George Lorenzo, Diana G. Oblinger, Charles Dziuban) 2, 2, 1, 1, 1, 1, 2, 2, 1, 2, 1, 36133333

iconDieser Zeitschriftenartikel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Folksonomy, openBC / Xing, Podcasts in education, social software, Weblogs in education, Wiki

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Zeitschriftenartikel 1152
Verweise von diesem Zeitschriftenartikel 17
Webzugriffe auf diesen Zeitschriftenartikel 
20072008200920102011201220132014201520162017