/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Contributions to a public e-learning platform

infrastructure; architecture; frameworks; tools
Ambjörn Naeve, Mikael Nilsson, Matthias Palmér, Fredrik Paulsson
Erstpublikation in: Int. J. Learning Technology, Vol. 1, No. 3, pp.352 - 381.
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Life long, flexible, collaborative, and personalized learning are words that are being increasingly used, whenever education is discussed and designed. They express new and important demands on learning architectures, both with regard to pedagogy, organization and technology. Traditional learning architectures are based on teacher-centric and curriculum-oriented “knowledge-push”. In this paper we present an infrastructure, an architecture and a number of frameworks and tools that support learner-centric and interest-oriented “knowledge-pull”. We see them as a contribution to a Public e-Learning Platform, which can achieve true interoperability based on open source and open international ICT standards
Von Ambjörn Naeve, Mikael Nilsson, Matthias Palmér, Fredrik Paulsson im Text Contributions to a public e-learning platform (2005)

iconDieser Text erwähnt...

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Contributions to a public e-learning platform: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 745 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Verweise von diesem Text 9
Webzugriffe auf diesen Text 31231035323452612251213235581562253421221131265122116215133314221122432675312122131212111311211311121134
20072008200920102011201220132014201520162017