/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Landscapes of tools and services reconsidered

New directions for informal learning support in higher education?
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This paper argues that the predominant institutional landscapes of technological tools and services in higher education are built on a set of assumptions that are derived from teaching and studying practices focusing almost exclusively on domain-specific, codified knowledge and skills. The requirements for the acquisition and enhancement of domain-transcending competencies for acting in increasingly distributed, mediated and networked environments are largely ignored. This predominant institutional approach to technology support of teaching and studying contrasts sharply with the emergence of decentralised, loosely-coupled tools and services that provide a growing number of individuals with powerful means to augment a variety of activities and practices outside of institutional boundaries. Furthermore, it is argued that institutional technology support could be (re-)organised to enable all participants to move rather freely between formal and informal contexts without being forced to constantly adapt to new sets of tools and services.
Von Sebastian Fiedler im Konferenz-Band Informal Learning and Digital Media (2006) im Text Landscapes of tools and services reconsidered

iconBemerkungen

Beats BibliothekarLeider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Thomas N. Burg, Sebastian Fiedler, Ernst von Glasersfeld, Humberto R. Maturana, D. S. Rychen, L. H. Salganik, Priya Sharma, Francisco J. Varela

Begriffe
KB IB clear
Browserbrowser, Content Management SystemContent Management System, flickr, Flock, Learning Management System (LMS)Learning Management System, openBC / Xing, Personal Learning EnvironmentPersonal Learning Environment, Portfolio, skype
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1980   Autopoiesis and Cognition (Humberto R. Maturana, Francisco J. Varela) 4, 10, 1, 2, 3, 1, 3, 1, 3, 2, 9, 8471183115
1995  Radikaler Konstruktivismus (Ernst von Glasersfeld) 13, 13, 9, 13, 7, 7, 14, 9, 12, 6, 9, 18502101822211
2001Defining and Selecting Key Competencies (D. S. Rychen, L. H. Salganik) 3, 1, 1, 1, 2, 2, 1, 3, 2, 2, 1, 82738791
2005BlogTalks 2.0 (Thomas N. Burg) 3, 4, 2, 3, 3, 3, 2, 4, 4, 2, 3, 812258930
2005Knowledge and Information Visualization (Sigmar-Olaf Tergan, Tanja Keller) 6, 6, 6, 6, 9, 6, 5, 5, 8, 5, 9, 1657228162545
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2003Personal Webpublishing as a reflective conversational tool for self-organized learning (Sebastian Fiedler) 7000
2005    Navigating Personal Information Repositories with Weblog Authoring and Concept Mapping (Sebastian Fiedler, Priya Sharma) 2, 1, 4, 2, 2, 3, 4, 2, 8, 20, 74, 7832778854

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
del.icio.us, NetVibes

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalLandscapes of tools and services reconsidered: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 164 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 11
Verweise von diesem Konferenz-Paper 26
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 
20072008200920102011201220132014201520162017