/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Courses as Seeds

Expectations and Realities
Rogerio dePaula, Gerhard Fischer, Jonathan Ostwald
Zu finden in: Euro-CSCL, 2001
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In our long-term efforts to support collaborative learning, we are exploring how to supplement communitybased learning theories with innovative collaborative technologies. Inspired by a process model that underlies the evolutionary and decentralized development of open systems, we reconceptualize courses as seeds rather than as finished products. This paper outlines the conceptual framework underlying the courses-as-seeds model and contrasts it with traditional educational models in which courses are seen as finished products. Characteristics of course information environments (CIEs) as supporting technology are then presented, along with a set of initial expectations that provide criteria for assessing applications of the model. Next, an application of the courses-as-seeds model in a university course is reported and analyzed with respect to the expectations.
We found that the primary challenges of applying the courses-as-seeds model were cultural in nature and more difficult than we anticipated. The paper presents these findings in more detail, and closes with suggestions for future refinement of the approach.
im Konferenz-Band Euro-CSCL (2001) im Text Courses as Seeds

iconBemerkungen

Beats BibliothekarLeider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Carl Bereiter, Jerome S. Bruner, Fernando Flores, Ivan Illich, Mitchel Resnick, Marlene Scardamalia, Donald A. Schön, Etienne Wenger, Terry Winograd
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1971    Deschooling Society (Ivan Illich) 3, 4, 1, 6, 3, 3, 2, 4, 5, 1, 3, 813118161
1983The Reflective Practitioner (Donald A. Schön) 1, 1, 2, 2, 1, 1, 4, 5, 4, 1, 3, 84578444
1987    Understanding Computers and Cognition (Terry Winograd, Fernando Flores) 11, 10, 7, 8, 4, 6, 11, 7, 10, 4, 8, 1072161107160
1992Beyond the Centralized Mindset (Mitchel Resnick) 5100
1996CSCL (Timothy D. Koschmann) 3, 2, 3, 4, 2, 5, 8, 1, 4, 2, 5, 10995010981
1996The Culture of Education (Jerome S. Bruner) 15000
1999Communities of practice (Etienne Wenger) 6, 3, 1, 5, 2, 3, 4, 1, 1, 3, 6, 48834619
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1994    Computer Support for Knowledge-Building Communities (Marlene Scardamalia, Carl Bereiter) 1, 6, 3, 2, 5, 9, 3, 3, 4, 2, 3, 850781262

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalCourses as Seeds: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 30 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 11
Verweise von diesem Konferenz-Paper 162
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 
200620072008200920102011201220132014201520162017