/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Writing documents collaboratively in Higher education (II)

Quantitative results from a 2-year project study
Xavier de Pedro Puente, Maria Rieradevall, Pilar López, Dolors Sant, Josep Piñol, Lluïsa Núñez, Miquel Llobera
Erstpublikation in: 4º Congreso Internacional de Docencia Universitaria e Innovación (IV CIDUI)
Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

If the first part of the results from the recent projects in innovation teaching using Wiki methodology for doing group assignments in university degrees showed the qualitative results (De Pedro et al. 2006), this second part focuses more on the quantitative results. Data came from three sources: (a) individual surveys to students using either Traditional or Wiki methodology, including closed questions (1 to 5), (b) a table where they auto-recorded the time invested per week and per type of tasks to complete the group assignment, and (c) their academic marks in the group assignments, evaluated with common criteria for both methodologies. Conclusions from the results obtained stated four main ideas: (1) Wiki methodology in big groups - 15 students - showed a clear enhancement in quality (higher marks) with less overall time devoted to finish the work; (2) Results for smaller groups were not clear, and performance using Wiki methodology seemed to depend on other factors; (3) an "editor in chief" is very important and needed for higher final quality of the work produced, regardless of methodology followed, even if this task was apparently facilitated by Wiki methodology; and (4) students using Wiki methodology devoted less time than the ones using traditional methodology in the items: "writing the work", "exchanging files and other material", and in some cases, in "structuring" and "homogenization of the style, markup, and content" of the work, as well as in "meetings in person".
im Text Writing documents collaboratively in Higher education (II) (2006)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Miquel Llobera, Pilar López, Lluïsa Núñez, Xavier de Pedro Puente, Josep Piñol, Maria Rieradevall, Dolors Sant

Begriffe
KB IB clear
Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Writing documents collaboratively in Higher education using Traditional vs. Wiki methodology (Xavier de Pedro Puente, Maria Rieradevall, Pilar López, Dolors Sant, Josep Piñol, Lluïsa Núñez, Miquel Llobera) 5, 8, 2, 11, 1, 3, 11, 3, 2, 4, 6, 921691171

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Writing documents collaboratively in Higher education (II): Artikel als Volltext ( WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2012-05-14)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.