/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Doing IT differently

Digital pedagogy for digital learning
Johannes C Cronjé
Erstpublikation in: Proceedings of ED-Media 2003, (pp. 2319-2324). Honolulu, Hawii, USA: Association for the Advancement of Computing in Education AACE.
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In Internet-based teaching and learning it is essential to ask: “What must the learners do?" We cannot rely on them to sit back, relax, and take a test afterwards. This paper illustrates four unique learning models, a virtual debate, a rag procession, a virtual opera and a virtual reality game. It sets out to demonstrate the flexibility of t he Internet as a tool for constructivist and co-operative learning, and concludes that learners can be challenged and enriched, encouraged to share their personal beliefs and emotions, engage in project-management activities and work actively even while playing a virtual game.
Von Johannes C Cronjé im Text Doing IT differently

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Richard E. Clark

Begriffe
KB IB clear
Internetinternet, Konstruktionismusconstructionism, Lernenlearning, Virtual Realityvirtual reality
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1994   Media Will Never Influence Learning (Richard E. Clark) 2, 4, 3, 5, 5, 4, 3, 3, 4, 2, 4, 6261261417

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Verweise von diesem Text 6
Webzugriffe auf diesen Text 
200620072008200920102011201220132014201520162017