/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Blogs @ anywhere

High fidelity online communication
James Farmer, Anne Bartlett-Bragg
Zu finden in: Balance, Fidelity, Mobility, 2005
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Since early 2001 several institutions and many individual teachers have incorporated blogging into their online pedagogical strategies. During this time, weblog (blog) publishing technologies have evolved towards accessibility and ease of use and the technological barriers preventing adoption have, to a degree, dissolved. Blogs and their associated technologies are arguably heralding the most significant technological development in online teaching and learning since the introduction of enterprise level Learning Management Systems (LMS) (Downes 2004).
This development is all the more significant as a result of the communication dynamics inherent within blog technologies. Whereas an LMS stores and presents all information on a centralised and hierarchical basis, bound within the subject and the organisation, blogs are distributed, aggregated, open and independent. Through the use of blogs, it is suggested that teachers and learners are becoming empowered, motivated, reflective and connected practitioners in new knowledge environments. The balance between individualised and centralised technologies is restored.
The application of weblogs in an education setting will, at best, have a limited impact if due consideration of these developing communication dynamics are ignored. This paper includes a brief review of some of the institutional and individual blog projects that are taking place in higher education. In doing so it examines the different types of blog environments that are being used in terms of their communication dynamics and subsequent impact upon teachers, learners and pedagogy. Further, a more detailed examination is made of the use of blogs in teaching and learning in courses at the University of Technology Sydney (UTS). In light of these studies and examination, possible approaches to implementing blogs in institutional settings are outlined in the form of an alternative Online Learning Environment. In addition, a study to be undertaken in 2006 examining the impact of blogs on teaching and learning at Deakin University will be described.
Von James Farmer, Anne Bartlett-Bragg im Text Blogs @ anywhere

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Stephen Downes, Jean Lave, Lew Semjonowitsch Vygotsky, Etienne Wenger

Begriffe
KB IB clear
RSSReally Simple Syndication, Weblogsblogging, Weblogs in educationWeblogs in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1930Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 5, 4, 7, 11, 5, 4, 5, 3, 17, 4, 8, 1213718121367
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 2, 5, 3, 3, 2, 6, 4, 1, 6, 2, 4, 613126913
2004New Tools for Back-to-School5, 3, 1, 4, 1, 6, 2, 4, 5, 5, 10, 164641161148
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2004    Educational Blogging (Stephen Downes) 3, 1, 2, 2, 2, 2, 1, 2, 4, 4, 4, 41074555

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconEinträge in Beats Blog

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Blogs @ anywhere: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 259 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2016-04-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 449
Verweise von diesem Konferenz-Paper 12
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 
200620072008200920102011201220132014201520162017