/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Computational Representation of Collaborative Learning Flow Patterns using IMS Learning Design

Davinia Hernández-Leo, Juan I. Asensio-Pérez, Yannis Dimitriadis
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The identification and integration of reusable and customizable CSCL (Computer Supported Collaborative Learning) may benefit from the capture of best practices in collaborative learning structuring. The authors have proposed CLFPs (Collaborative Learning Flow Patterns) as a way of collecting these best practices. To facilitate the process of CLFPs by software systems, the paper proposes to specify these patterns using IMS Learning Design (IMS-LD). Thus, teachers without technical knowledge can particularize and integrate CSCL tools. Nevertheless, the support of IMS-LD for describing collaborative learning activities has some deficiencies: the collaborative tools that can be defined in these activities are limited. Thus, this paper proposes and discusses an extension to IMS-LD that enables to specify several characteristics of the use of tools that mediate collaboration. In order to obtain a Unit of Learning based on a CLFP, a three stage process is also proposed. A CLFP-based Unit of Learning example is used to illustrate the process and the need of the proposed extension.
Von Davinia Hernández-Leo, Juan I. Asensio-Pérez, Yannis Dimitriadis im Text Computational Representation of Collaborative Learning Flow Patterns using IMS Learning Design (2005)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Christopher Alexander, Juan I. Asensio-Perez, Miguel L. Bote-Lorenzo, Pierre Dillenbourg, Yannis A. Dimitxiadis, Erich Gamma, Eduardo Gómez-Sanchez, Richard Helm, Sara Ishikawa, Patrick Jermann, Ralph Johnson, Timothy D. Koschmann, A. Lesgold, Murray Silverstein, A. Soller, Jan-Willem Strijbos, Luis M. Vaquero-Gonzalez, Guillermo Vega-Gorgojo, John Vlissides

Begriffe
KB IB clear
CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, IMS LD, patternpattern
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1977A Pattern Language (Christopher Alexander, Sara Ishikawa, Murray Silverstein) 3, 1, 5, 1, 1, 8, 3, 3, 4, 1, 5, 631461109
1995    Design Patterns (Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides) 5, 1, 1, 2, 2, 1, 2, 5, 3, 3, 3, 4421343808
1999Collaborative Learning (Pierre Dillenbourg) 5, 3, 1, 4, 2, 5, 7, 3, 3, 2, 5, 126332121854
2004   What we know about CSCL and implementing it in higher education (Jan-Willem Strijbos, Paul A. Kirschner, Rob L. Martens) 6, 6, 2, 5, 6, 4, 6, 2, 1, 6, 4, 1021110101352
2004    The Effect of Roles on Computer-Supported Collaborative Learning (Jan-Willem Strijbos) 3, 4, 1, 5, 4, 3, 4, 3, 2, 1, 3, 817588730
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2004    Computer Software Support for Collaborative Learning (Patrick Jermann, A. Soller, A. Lesgold) 5, 2, 1, 3, 1, 3, 2, 2, 1, 1, 2, 44214562
2004    GRIDCOLE (Miguel L. Bote-Lorenzo, Luis M. Vaquero-Gonzalez, Guillermo Vega-Gorgojo, Juan I. Asensio-Perez, Eduardo Gómez-Sanchez, Yannis A. Dimitxiadis) 5, 2, 3, 2, 1, 2, 4, 4, 1, 1, 2, 4354303
2004Designing for interaction (Jan-Willem Strijbos) 1, 4, 2, 3, 1, 3, 2, 1, 1, 1, 1, 1481307

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Verweise von diesem Text 13817
Webzugriffe auf diesen Text 
200620072008200920102011201220132014201520162017