/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Anchoring Discussions in Lecture

An Approach to Collaboratively Extending Classroom Digital Media
Gregory Abowd, Maria da Graça Pimentel, Bolot Kerimbaev, Yoshihide Ishiguro, Mark Guzdial
Erstpublikation in: Computer Support for Collaborative Learning 1999
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Mark GuzdialWhat we present in this paper is an attempt to weave the captured lecture into a long-term collaborative repository of learner-generated dialogue. The classroom experience then can become an anchor for discussions and other forms of collaborative activity between students and instructor.
Von Gregory Abowd, Maria da Graça Pimentel, Bolot Kerimbaev, Yoshihide Ishiguro, Mark Guzdial im Text Anchoring Discussions in Lecture (1999)
Mark GuzdialCollaborative environments typically provide a medium for realizing or capturing discussion. While valuable, the discussion is often decontextualized from the situation in which it makes sense. Anchored collaboration environments provide a mechanism for connecting collaboration to digital media content, such as Web-based syllabi and assignment descriptions. The most significant learning context in most classes is still the face-to-face whole class lecture or discussion. The Classroom 2000 project at Georgia Tech is capturing classroom experiences in multiple media: audio, video, presenter's slides, presenter's whiteboard markings, and students' notes. By connecting the Classroom 2000 captured lectures to a persistent collaboration space, we provide (a) a mechanism for asynchronous collaboration that is anchored in class contexts and (b) a means for treating class activity as persistent learning medium for later comment and collaborative extension. This paper describes a pilot study to create a collaborative discussion space anchored in captured classroom lectures.
Von Gregory Abowd, Maria da Graça Pimentel, Bolot Kerimbaev, Yoshihide Ishiguro, Mark Guzdial im Text Anchoring Discussions in Lecture (1999)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Mark Guzdial

Begriffe
KB IB clear
CoNote, CoWeb (Collaborative Website)Collaborative Website, CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, MUDMUD, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1997    Information ecology of collaborations in educational settings (Mark Guzdial) 1, 2, 4, 2, 5, 4, 2, 2, 4, 4, 4, 6876478
1999    Teacher and Student Authoring on the Web for Shifting Agency (Mark Guzdial) 5, 4, 2, 2, 1, 2, 4, 2, 2, 1, 3, 4984315
1999    Supporting Learners as Users (Mark Guzdial) 1, 4, 3, 1, 4, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 4294293

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
CaMILE, swiki, Wikipedia

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Anchoring Discussions in Lecture: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 84 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2007-04-02)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 14
Verweise von diesem Text 13
Webzugriffe auf diesen Text 
200620072008200920102011201220132014201520162017