/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Teacher and Student Authoring on the Web for Shifting Agency

Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Mark GuzdialIn this paper, I briefly introduce the CoWeb, describe activities in the CoWeb, then describe a survey-based study of students' attitudes in three different classes. The activities are interesting because there is a sense in which agency is shifting from the teacher to the students. Students and teachers have equal powers in the CoWeb, and students can be the instigators of collaborative activities themselves. The survey highlights student attitudes in the CoWeb, and how they might be explained in terms of features of the environment and how the features have been used.
Von Mark Guzdial im Text Teacher and Student Authoring on the Web for Shifting Agency (1999)
Mark GuzdialConclusion: While preliminary, the results suggest that an unusual tool can lead to some unusual attitudes by students. These data suggest that a tool that leads to no enforced distinctions between students and teachers can lead to students taking ownership of the collaborative space, finding value in the postings of their peer students, and not finding the information in the space less trustworthy. However, it is certainly not the tool alone that leads to this kind of shift. The teacher's attitude and involvement is critical – since so many students were in the CoWeb mostly to hear from the teacher, a missing teacher might lead to less student involvement. The activities encouraged in the CoWeb are also related to the cultural shift. Collaborative writing and case-building by students affords students the opportunity to see the value in others' work.
Von Mark Guzdial im Text Teacher and Student Authoring on the Web for Shifting Agency (1999)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
John Seely Brown, Allan Collins, S. E. Newmann

Begriffe
KB IB clear
CoWeb (Collaborative Website)Collaborative Website, Kollaboratives Schreibencollaborative writing, Schreibenwriting, UsabilityUsability, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1989Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 5, 1, 3, 5, 2, 2, 3, 1, 5, 2, 4, 1411812141602
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1989   Cognitive Apprenticeship (Allan Collins, John Seely Brown, S. E. Newmann) 5, 2, 5, 1, 2, 3, 3, 6, 1, 4, 4, 229611222560

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
swiki, Wikipedia

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Teacher and Student Authoring on the Web for Shifting Agency: Artikel als Volltext (lokal: 36 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 15255
Verweise von diesem Text 102
Webzugriffe auf diesen Text 
200620072008200920102011201220132014201520162017