/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Uses and Effects of Mobile Computing Devices in K-8 Classrooms

Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt Mark van t Hooft, Annette Kratcoski, Karen Swan, Fritz Unger
Erstpublikation in: Journal of Research on Technology in Education, Volume 38, Number 1 Fall 2005
Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 12 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This preliminary study employed mixed methodologies to explore students’ use of mobile computing devices and its effects on their motivation to learn, engagement in learning activities, and support for learning processes. Data collected from students in four elementary and two seventh grade science classes in Northeast Ohio included usage logs, student work samples, student and teacher interviews, and classroom observations. Findings highlight the personalization of learning afforded by such devices both in terms of individuals and individual classroom cultures, as well as their usefulness in extending learning beyond the classroom. They also suggest that increased motivation due to mobile device use leads to increases in the quality and quantity of student work.
Von Mark van t Hooft, Annette Kratcoski, Karen Swan, Fritz Unger Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt im Text Uses and Effects of Mobile Computing Devices in K-8 Classrooms (2005)

iconDieser Text erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Handheld / PDAHandheld, Handheld / PDA in schoolHandheld / PDA in school, Motivationmotivation, USA

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Verweise von diesem Text 4
Webzugriffe auf diesen Text 
2005200620072008200920102011201220132014201520162017