/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

The influence of computer and Internet use on teachers' pedagogical practices and perceptions

Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt Henry Becker, J. Ravitz
Erstpublikation in: Journal of Research on Computing in Education, 31(4), 356-384
Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 12 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This study explores the possibility that in schools where an informational and social support network is available and where a sufficient technological infrastructure is in place, computer use may be a powerful catalyst leading to more constructivist practices on the part of teachers. Survey research at 153 schools of the National School Network provides evidence that under these favorable circumstances, teachers’ sustained use of computers and exploration of Internet resources is related to their increased use of constructivist teaching practices and may even change teachers’ pedagogical beliefs that underlie such practices. The relationship between computer use and pedagogical change is particularly strong among secondary teachers in social studies, science, and noncore subjects. This article discusses three alternative theories to account for the observed correlations.
Von Henry Becker, J. Ravitz Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt im Text The influence of computer and Internet use on teachers' pedagogical practices and perceptions (1999)
In a study of 153 schools where social support networks for teachers and sufficient technological infrastructures were in place, Becker and Ravitz (1999) found that teachers' increased use of constructivist teaching practices' was related to their sustained use of computers and their pedagogical exploitation of the Internet; Becker and Ravitz claim that the supportive conditions and the use of technology may cultivate pedagogical beliefs that underlie constructivist practices. In particular, they found that frequent computer and Internet use appear to be related to teachers'
  1. being more willing to discuss a subject about which they lack expertise and allowing themselves to be taught by students;
  2. organizing multiple, simultaneous activities during class time;
  3. assigning complex projects for students;
  4. giving students greater choice in learning tasks; and
  5. recognizing the initiative that students can take outside class to do high-qualitywork.
Von Kurt Sahl, Mark Windschitl Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt im Text Tracing Teachers' Use of Technology in a Laptop Computer School (2002)

iconDieser Text erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, LehrerInteacher, Schuleschool

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Kinder, Unterricht

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 5
Verweise von diesem Text 3
Webzugriffe auf diesen Text 
2005200620072008200920102011201220132014201520162017