/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The effect of functional roles on group efficiency

Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Jan-Willem StrijbosChapter 3 presents the results of the first study for the quantitative questionnaire data and the content analysis of the e-mail communication. Since an individuals’ perception of the collaborative group process depends on the activities of all group members, the evaluations are interdependent. This has important implications for the statistical method that can be used for analysis. Multilevel modelling (MLM) appears to be the best suited technique to analyse the questionnaire data and since it has not been applied to a small number of observations, it will be discussed in detail. In addition, results of the analysis of the e-mail communication regarding the amount of coordination and content-focused statements are reported and the content analysis method is described to some extent.
Von Jan-Willem Strijbos in der Dissertation The Effect of Roles on Computer-Supported Collaborative Learning (2004)
Jan-Willem StrijbosThe usefulness of roles to support small group performance can often be read; however, their effect is rarely empirically assessed. This article reports the effects of functional roles on group performance, efficiency, and collaboration during computer-supported collaborative learning. A comparison of 33 questionnaire observations, distributed over 10 groups in two research conditions (role and nonrole) revealed no main effect for performance (grade). A latent variable was interpreted as perceived group efficiency (PGE). Multilevel modeling yielded a positive, marginal effect for PGE. Groups in the role condition appear to be more aware of their efficiency as compared to groups in the nonrole condition, regardless of whether they performed well or poorly. Content analysis reveals more taskcontent focused statements in the role condition; however, this was not as we hypothesized (i.e., the premise that roles decrease coordination). In fact, roles appear to stimulate coordination that simultaneously increases the amount of taskcontent focused statements.
Von Jan-Willem Strijbos in der Dissertation The Effect of Roles on Computer-Supported Collaborative Learning (2004) im Text The effect of functional roles on group efficiency

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Timothy D. Koschmann

Begriffe
KB IB clear
Computervermittelte Kommunikationcomputer mediated communication, CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, Evaluationevaluation, Gruppendynamikgroup dynamics, Kommunikationcommunication, Lernenlearning, Rollerole
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1996 CSCL (Timothy D. Koschmann) 12, 2, 2, 9, 1, 4, 4, 3, 5, 7, 8, 1 1015211500
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1996 local web  Paradigm shifts and instructional technology (Timothy D. Koschmann) 11, 1, 3, 7, 1, 7, 3, 5, 5, 3, 7, 9 11347582

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Kapitel ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.