/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Creating Organizational and Technological Change

Paul S. Goodman
Zu finden in: Technology Enhanced Learning (Seite 153 bis 179), 2001
Diese Seite wurde seit 18 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Ingrid SchönwaldThis book chapter addresses key questions in creating change in organizations. Based on a literature review and on his consulting experience, the author introduces basic theoretical concepts of change management and applies them to the university context.
The paper starts with three short case descriptions of different organizational approaches to improve education and learning by utilizing new educational and technological environments in three different universities. In spite of their good intentions, however, the results of all three change approaches were less than expected.
Goodman accepts the need for change in universities, citing the new opportunities that technology creates, changing students needs, and new competitors - and refers to the large literature about unsuccessful implementations of new technologies. He addresses central questions that university presidents should ask regarding the impact of technology-supported teaching and learning on students, faculty, and institutions, such as "How can I get students to work effectively in non-traditional classrooms?", "What will be the professor’s role?", "How do I change the physical and technological infrastructure of the university to meet the needs of faculty and students?"
Starting from an analysis of the preconditions for organizational change in higher education and the nature of change in learning environments, Goodman provides a framework for change that consists of three phases: planning - implementation - institutionalization. Within the implementation and institutionalization phases, three processes are highlighted: motivation-commitment, socialization, and feedback and redesign. The description of the relevance, the potentials, and pitfalls of the three phases and processes is well-balanced with a discussion of the underlying theoretical constructs and illustrated by practical examples.
At the end of the article, Goodman points out some dilemmas of change in universities which highlights the complexity and difficulty of change in educational settings. One dilemma is the time lag between initiating an organizational intervention and experiencing the benefits. Another difficulty is the diversity of educational units, which makes it difficult to diffuse a change through a whole organization.
This book chapter offers valuable insights to facilitators of change in higher education. It doesn’t simply provide best practices but rather tries to sensitize for the challenges of leading change in higher education and explores potential approaches.
[ from http://www.elearning-reviews.org/]
Von Ingrid Schönwald, erfasst im Biblionetz am 11.05.2005

iconDieser Text erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Change ManagementChange Management, ICTICT, Schuleschool

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Unterricht

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Er hat Dieser Text einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.