/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Informatics Education at Vocational Schools and Colleges in Austria

Martin Weissenböck
Zu finden in: From Computer Literacy to Informatics Fundamentals (Seite 32 bis 36), 2005  
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The contribution offers a survey about vocational schools in Austria (both intermediate and higher education) and the development and position of the informatics education. The main area of the account lies within the technical and vocational schools and colleges, but also the other forms of vocational schools (schools of occupations in the business sector, schools of management and service industries, schools of social occupations) will be explained. In addition a selection of various special school models will be dealt with. Furthermore the development of the informatics curricula, the present state and the current trends will be described.
Von Martin Weissenböck im Konferenz-Band From Computer Literacy to Informatics Fundamentals (2005) im Text Informatics Education at Vocational Schools and Colleges in Austria

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, ÖsterreichAustria

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Informatics Education at Vocational Schools and Colleges in Austria: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 37 kByte; WWW: Link OK 2016-01-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 12
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 
200520062007200820092010201120122013201420152016