/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Gender issues and computers

college computer science education in Taiwan
Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt Tai-Sheng Fan, Yi-Ching Li
Erstpublikation in: Computers & Education 44 (2005) 285–300
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

This study investigated gender differences for college computer science majors in Taiwan. Subjects were college students enrolled in five universities offering computer science programs. A total of 940 valid questionnaires were collected, including 796 males (85%) and 144 females (15%). Significant gender differences were not found for most of the College Entrance Examination (CEE) scores, prior computer experience and the prediction models of college performance. However, female students achieved significantly higher scores in CEE language component. Females were also found to outperform males in academic achievement at both the high school and college levels, including math courses. The results seem to suggest that, in Taiwan, female students who decided to enroll in the computer science programs might be more confident in their ability to compete with males in this male-dominated field, due to appropriate amount of math discipline and computer experience they gained prior to entering college.
Von Tai-Sheng Fan, Yi-Ching Li Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt im Text Gender issues and computers (2005)

iconDieser Text erwähnt...


Aussagen
KB IB clear
Der Frauenanteil in der Informatik ist klein.

Begriffe
KB IB clear
GenderGender, ICTICT

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Gender issues and computers: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 183 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Verweise von diesem Text 2111
Webzugriffe auf diesen Text 
2005200620072008200920102011201220132014201520162017