/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Some Perspectives and Major Problems Regarding "Teaching Machines"

Zu finden in: Teaching Machines and Programmed Learning (Seite 497 bis 505), 1960  
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 12 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The writer has for many years been active in development of and experimentation with "teaching machines" but is no longer; seen from this position, which should give both perspective and detachment, the current "explosion" of great interest in this topic involves (in bis view) certain major problems warranting brief comment.
Von Sidney L. Pressey im Buch Teaching Machines and Programmed Learning (1960) im Text Some Perspectives and Major Problems Regarding "Teaching Machines"

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Sidney L. Pressey

Fragen
KB IB clear
Welchen Einfluss haben Medien auf das Lernen?Which influence does media have on learning?

Begriffe
KB IB clear
Lernenlearning
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1960  Teaching Machines and Programmed Learning (A. A. Lumsdaine, Robert Glaser) 4, 3, 1, 9, 2, 4, 7, 3, 6, 3, 6, 146364141449
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1950Development and Appraisal of Devices Prodiding Immediate Automatic Scoring of Objective Tests and Concomitant Self-Instruction (Sidney L. Pressey) 2, 1, 1, 1, 5, 2, 1, 2, 2, 1, 2, 2432307

iconZitate aus diesem Text

From kindergarten through graduate school, the most effective learning is usually, in various respects, social: in motivation and continuing stimulation from other pupils, teacher, parents, community; in guidings and elucidations from both classmates and teacher; in goal-settings and appraisals.
von Sidney L. Pressey im Buch Teaching Machines and Programmed Learning (1960) im Text Some Perspectives and Major Problems Regarding "Teaching Machines" auf Seite 499
At this comparatively early and conceivably sometimes overenthusiastic stage of attempts at automation, might this "null hypothesis" be desirable: that students and teachers can (on the task in question) do at least as well without the special device or programming as with it! Only if results have warranted the rejection of this hypothesis, can development of special devices or programmings, or comparisons of short versus longer steps or objective versus write-in answers, continue without risk of being found fatuous.
von Sidney L. Pressey im Buch Teaching Machines and Programmed Learning (1960) im Text Some Perspectives and Major Problems Regarding "Teaching Machines" auf Seite 501
A second "null hypothesis" is here ventured as desirable to keep in mind: that the device and program in total takes so much time and trouble (or is so expensive) that in cold fact it is impractical for everyday use by the people and in the circumstances for which it is intended. And more important than the expense is the trouble! Unless some of the current materials and procedures (hundreds of programming charts or frames to be kept in order and used just right) are made a lot less clumsy and easier to use, this second null hypothesis will get them.
von Sidney L. Pressey im Buch Teaching Machines and Programmed Learning (1960) im Text Some Perspectives and Major Problems Regarding "Teaching Machines" auf Seite 503

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalSome Perspectives and Major Problems Regarding "Teaching Machines": Artikel als Volltext (lokal: PDF, 197 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Verweise von diesem Text 51
Webzugriffe auf diesen Text 
2005200620072008200920102011201220132014201520162017