Beats Biblionetz - Texte

Does It Compute?

The Relationship between Educational Technology and Student Achievement in Mathematics
Harold Wenglinsky
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This report presents findings from a national study of the relationship between different uses of educational technology and various educational outcomes. Data were drawn from the 1996 National Assessment of Educational Progress (NAEP) in mathematics, consisting of national samples of 6,227 fourth graders and 7,146 eighth graders. Data include information on the frequency of computer use for mathematics in school, access to computers at home and in school, professional development of mathematics teachers in computer use, and the kinds of instructional uses of computers in the schools. The study finds that the greatest inequities in computer use are not in how often they are used, but in the ways in which they are used. Poor, urban, and rural students are less likely to be exposed to higher order uses of computers than nonpoor and suburban students. For both fourth and eighth grades, teachers of urban and rural students are less likely to have had professional development in technology than suburban teachers. There were few differences in the frequency of school computer use in either grade, although black fourth graders reported more frequent use than white fourth graders. Yet for both grades, black students were less likely to have a computer at school. In essence, the study found that technology could matter, but that this depended on how it was used. The size of the relationship between the various positive uses of technology and academic achievement was negligible for fourth graders, but substantial for eighth graders. Taken together, findings indicate that computers are neither a cure-all for problems facing the schools nor mere fads without impact on student learning. When used properly, computers may serve as important tools for improving student proficiency in mathematics and the overall learning environment of the school.
von Harold Wenglinsky im Text Does It Compute? (1998)

iconIn diesem Text wird erwähnt...


Personen
KB IB clear
Chen-Lin Kulik, James A. Kulik

Begriffe
KB IB clear
ICT, Lernen, Mathematik
icon
Texte
Jahr TitelIBOBKBLB
1991Effectiveness of Computer-Based Instruction (James A. Kulik, Chen-Lin Kulik) 2202688

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

Kommentare von BesucherInnen  Hier können auch Sie Ihren Kommentar anbringen!

Volltext dieses Dokuments Hier finden Sie Links auf das vollständige Werk (PDF, HTML usw.)

Lokal Nur mit Passwort Auf dem WWW Does It Compute?: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 476 kByte; WWW: Link OK )
URL:          
Titel:        
Beschreibung: 

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 63
Verweise von diesem Text 7
Webzugriffe auf diesen Text 6109119106874911892757614141442192216152323332134111311341222221113117721231144122411211121353
2004200520062007200820092010201120122013

iconFalls Ihnen diese Seite gefallen hat:

RSS-Feed (2.0) über Neueinträge und Updates dieser Seite RSS-Feed dieser Seite

RSS-Feed (2.0) über Neueinträge und Updates des Biblionetzes RSS-Feed ganzes Biblionetz

iconWebtechnisches

Valid HTML 4.01! Valid CSS!

Inbound:              000004

Outbound:             000005

Besucher(11.13):      000003 *

Besucher Total :      000362 *

Erster Eintrag:  18.12.2004

Letzter Eintrag: 14.01.2011

HTML-File:       05.12.2013

(c) beat.doebe.li 1996-2013   Dies ist eine Seite aus Beats Biblionetz (http://beat.doebe.li/bibliothek/)

Mail: bibliothekar@doebe.li   Die offizielle und stabile Adresse lautet

Beats Biblionetz ist Teilnehmer des Partnerprogramms von Amazon Europe S.à.r.l.

Beat Döbeli Honegger ist bei Google+

*(ohne Suchmaschinen und ohne Proxy-Verluste) / This webpage may include a Java Applet from TouchGraph LLC (http://www.touchgraph.com/)