/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Theory into Practice: How Do We Link?

Anne K. Bednar, D. J. Cunningham, Thomas M. Duffy, J. David Perry
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Jasmina HasanbegovicBednar and her colleagues wish to challenge the concept that the eclectic nature of the field of Instructional System Technology (IST) is necessarily a strength illustrating their argument by reference to the implications of various versions of cognitive science for the field of IST. The authors argue that abstracting concepts and strategies from the theoretical position strips them of their meaning. The designers must develop reflexive awareness of their personal beliefs about the nature of learning and select concepts and strategies from a theoretical basis consistent with their beliefs. In this chapter the authors present at the beginning basic characteristics of the information processing and constructivist viewpoints within cognitive psychology to contrast their implications for instruction and the instructional design process. Finally, they reflect on the implications of the discussion for future directions emphasizing that their instructional methods reflect a theory of learning and a specific epistemology.
Quelle: http://www.elearning-reviews.org/
Von Jasmina Hasanbegovic, erfasst im Biblionetz am 26.11.2004

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
D. K. Andersen, John Seely Brown, Allan Collins, P. J. Feltovich, M. J. Jacobson, S. E. Newmann, L. B. Resnick, R. J. Spiro
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1989Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 5, 1, 3, 5, 2, 2, 3, 1, 5, 2, 4, 1411812141602
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1987Learning in School and out (L. B. Resnick) 14000
1988Cognitive flexibility theory Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (D. K. Andersen, P. J. Feltovich, M. J. Jacobson, R. J. Spiro) 1, 3, 2, 2, 1, 3, 3, 4, 1, 1, 3, 414241284
1989   Cognitive Apprenticeship (Allan Collins, John Seely Brown, S. E. Newmann) 5, 2, 5, 1, 2, 3, 3, 6, 1, 4, 4, 229611222560

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 123
Verweise von diesem Text 12
Webzugriffe auf diesen Text 
20042005200620072008200920102011201220132014201520162017