/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Computers as Mindtools for Engaging Learners in Critical Thinking

David H. Jonassen, Chad Carr, Hsiu-Ping Yueh
Erstpublikation in: TechTrends, v43 n2 p24-32 Mar 1998
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

David H. JonassenTraditionally, instructional technologies have been used as media for delivering instruction, that is, as conveyors of information and tutors of students. Whn used in this way, information is "stored" in the technology. During the "instructional" process, learners perceive and try to understand the messages stored in the technology as they "interact" it. Interaction is often limited to pressing a key to continue the information presentation or responding to queries posed by the stored program. The technology program judges the learner's response and provides feedback, most often about the "correctness" of the learners response. Technologies that have been developed by instructional designers are often marketed to educators as "validated" and "teacher proof," removing any meaningful control of the learning process by the learners or the teachers. In this paper, we argue that technologies should not support learning by attempting to instruct the learners, but rather should be used as knowledge construction tools that students learn with, not from . In this way, learners function as designers, and the computers function as Mindtools for interpreting and organizing their personal knowledge. Mindtools are computer applications that, when used by learners to represent what they know, necessarily engage them in critical thinking about the content they are studying (Jonassen, 1996). Mindtools scaffold different forms of reasoning about conent. That is, they require students to think about what they know in different, meaningful ways. For instance, using databases to organize students’ understanding of content organization necessarily engages them in analytical reasoning, where creating an expert system rule base requires them to think about the causal relationships between ideas. Students cannot use Mindtools as learning strategies without thinking deeply about what they are studying.
Von David H. Jonassen, Chad Carr, Hsiu-Ping Yueh im Text Computers as Mindtools for Engaging Learners in Critical Thinking (1998)

iconBemerkungen

Beats BibliothekarLeider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Katherine Beissner, David H. Jonassen, Michael Yacci

Fragen
KB IB clear
Was bringt Computereinsatz in der Schule?

Begriffe
KB IB clear
Chatchat, Cognitive Toolscognitive tools, Datenbankdatabase, Expertensystemexpert system, HypermediaHypermedia, Konstruktionismusconstructionism, microworldmicroworld, MUDMUD
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1993Structural knowledge (David H. Jonassen, Katherine Beissner, Michael Yacci) 2, 2, 5, 1, 2, 2, 5, 2, 2, 3, 3, 62406777
1996Computers in the classroom (David H. Jonassen) 3, 4, 2, 1, 1, 1, 2, 4, 2, 1, 6, 825108780

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalComputers as Mindtools for Engaging Learners in Critical Thinking: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 127 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1212
Verweise von diesem Text 151
Webzugriffe auf diesen Text 
20042005200620072008200920102011201220132014201520162017