/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Modeling units of study from a pedagogical perspective

the pedagogical meta-model behind EML
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The message is that we should concentrate on the quality of the pedagogical design and its relationship to the possibilities of the Internet if we want to accomplish the promises of e-learning.
Von Rob Koper im Text Modeling units of study from a pedagogical perspective (2001)
In this article I will address the topic of the pedagogical design of learning experiences. Learning experiences are offered mostly in chunks, like courses. These chunks (in the next paragraph we abstract them to the concept of ‘units of study’) are the major delivery units for e-learning. From a design perspective, the course is the aggregate containing all the necessary features to make learning successful. It is at this level that educational modelling (or instructional design/learning design) takes place; it is at this level that the pedagogical models are implemented; it is this level of aggregation that is accountable for the quality of learning.
I will specifically address the analysis of pedagogical models we did in order to provide a meta-model from which we could build a notation for units of study.
Von Rob Koper im Text Modeling units of study from a pedagogical perspective (2001)

iconBemerkungen

The title of this article could have been: Where is the learning in e-learning?
Von Rob Koper im Text Modeling units of study from a pedagogical perspective (2001)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
B. S. Bloom, Noam Chomsky, John Locke, Marvin Minsky, Seymour Papert, Jean Piaget, Niklaus Wirth

Aussagen
KB IB clear
Bildung ist kein Wissenstransfer.

Begriffe
KB IB clear
Behaviorismusbehaviorism, Blended LearningBlended Learning, E-LearningE-Learning, Kognitivismuscognitivism, Konstruktivismusconstructivism, Learning Management System (LMS)Learning Management System, Lernenlearning, Lernplattform, LOM (Learning Objects Metadata)Learning Objects Metadata, Metadatenmeta data, Pädagogik / Erziehungswissenschaft, problem-based learningproblem-based learning, XML
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1956  Taxonomy of educational objectives (B. S. Bloom) 2, 4, 2, 3, 4, 3, 2, 3, 1, 5, 6, 128420122511
1969Aspekte der Syntax-Theorie (Noam Chomsky) 22200
1970   Sprache und Geist (Noam Chomsky) 6300
1982    Mindstorms (Seymour Papert) 10, 4, 6, 12, 11, 14, 16, 6, 24, 6, 17, 3420045344582
1983    Algorithmen und Datenstrukturen (Niklaus Wirth) 3, 3, 3, 1, 2, 1, 2, 4, 4, 2, 2, 61086124
1985    The Society of Mind (Marvin Minsky) 5, 4, 1, 2, 2, 5, 5, 2, 2, 4, 9, 143648141102

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Modeling units of study from a pedagogical perspective: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 404 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-01-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 3683
Verweise von diesem Text 281
Webzugriffe auf diesen Text 
200320042005200620072008200920102011201220132014201520162017