/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

E-learning technology - Convergence with the mainstream

Colin Harrison
Zu finden in:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 14 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The evolution of technology-based learning systems over the last thirty years has been driven by the desire to implement increasingly rich pedagogical models. This has lead to remarkable innovations in interaction, collaboration, and the use of rich-media in learning systems. However, these technology innovations have rarely been absorbed into the mainstream of information technology and consequently have failed to evolve into broadly implemented standards. Abstractly we can view learning as a sequence of encounters among instructors, learners, and information. These encounters may be synchronous or asynchronous, local or distant, formal or informal, solitary or en masse. Today from the direction of reinventing the Web, Computer Science is seeking to develop technologies that will support a new set of Web experiences. These technologies will provide a generalized model for describing encounters among people and information and are based on open industry standards. The application space for these experience technologies will eventually include e-commerce, professional communications, games, entertainment, but learning appears likely to be the first practical application.
In this talk I will describe our approach to this problem of modelling experiences and how we intend to apply in the area of learning.
Von Colin Harrison an der Veranstaltung SEC III (2002) im Text E-learning technology - Convergence with the mainstream

iconDiese Präsentation erwähnt...


Personen
KB IB clear
Patrick Lambe

Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, E-LearningE-Learning, Interaktioninteraction, Lernenlearning, LOM (Learning Objects Metadata)Learning Objects Metadata, SCORM (Sharable Content Object Reference Model )Sharable Content Object Reference Model, XML
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
   The Autism of Knowledge Management (Patrick Lambe) 3, 2, 2, 1, 2, 2, 4, 2, 1, 2, 2, 4264429

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitate aus dieser Präsentation

Technology is not the limitation - understanding how to use it is the limitation.
von Colin Harrison an der Veranstaltung SEC III (2002) im Text E-learning technology - Convergence with the mainstream
e-Learning applications will narrow down to a core of specific and unique needs, e.g. assessment, enrollment.
von Colin Harrison an der Veranstaltung SEC III (2002) im Text E-learning technology - Convergence with the mainstream
e-Learning Enablers based on mainstream operating systems and middleware are now capable of supporting "all" e-Learning needs.
von Colin Harrison an der Veranstaltung SEC III (2002) im Text E-learning technology - Convergence with the mainstream
Information delivery and collaboration for e-Learning will be configurations on top of generic operating system and middleware services.
von Colin Harrison an der Veranstaltung SEC III (2002) im Text E-learning technology - Convergence with the mainstream

iconVolltext dieses Dokuments

LokalE-learning technology - Convergence with the mainstream: Full Paper as PDF (lokal: PDF, 341 kByte)
LokalE-learning technology - Convergence with the mainstream: Full Praesentation as PDF (lokal: PDF, 1403 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diese Präsentation 1
Verweise von dieser Präsentation 92
Webzugriffe auf diese Präsentation 
2002200320042005200620072008200920102011201220132014201520162017