/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Digital Competence in Practice

An Analysis of Frameworks
Anusca Ferrari ,    
Thumbnail des PDFs
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This reports aims to identify, select and analyse current frameworks for the development of Digital Competence of every citizen. Its objective is to understand how Digital Competence is currently conceived and implemented in fifteen (15) cases, drawn from school curricula, implementation initiatives, certification schemes and academic papers. It develops a proposal for a common understanding of Digital Competence and identifies the subcompetences that compose it.
Von Klappentext im Buch Digital Competence in Practice (2012) auf Seite 7
With the 2006 European Recommendation on Key Competences,1 Digital Competence has been acknowledged as one of the 8 key competences for Lifelong Learning by the European Union. Digital Competence can be broadly defined as the confident, critical and creative use of ICT to achieve goals related to work, employability, learning, leisure, inclusion and/or participation in society. Digital Competence is a transversal key competence which enables acquiring other key competences (e.g. language, mathematics, learning to learn, cultural awareness). It is related to many of the so-called 21st Century skills which should be acquired by all citizens, to ensure their active participation in society and the economy.
This report is part of a project on Digital Competence (DIGCOMP), launched by JRC-IPTS IS Unit under an Administrative Agreement for DG Education and Culture with an objective to contribute to better understand and develop Digital Competence in Europe. The project is being carried out between January 2011 and December 2012.3 The objectives of the project are:
  • To identify the key components of Digital Competence in terms of the knowledge, skills and attitudes needed to be digitally competent;
  • To develop Digital Competence descriptors that will feed a conceptual framework/guidelines that can be validated at European level, taking into account relevant frameworks currently available;
  • To propose a roadmap for the possible use and revision of a Digital Competence framework and descriptors of Digital Competence for all levels of learners.
The project aims to achieve these objectives in collaboration and interaction with stakeholders at European level.
This report contributes to the second work package of the project, by mapping and analyzing case studies where Digital Competence is being developed, acquired, and assessed or certified.
Von Klappentext im Buch Digital Competence in Practice (2012) auf Seite 7

iconDieses Buch erwähnt...


Personen
KB IB clear
Kirsti Ala-Mutka, David Buckingham, Yoram Eshet-Alkalai, Marc Prensky
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2003media education (David Buckingham) 1, 4, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 2, 6, 5, 21222165
2004Journal of Educational Multimedia and Hypermedia (JEMH)1, 1, 2, 2, 2, 1, 3, 1, 1, 2, 3, 4564494
2011    Mapping Digital Competence (Kirsti Ala-Mutka) 2, 1, 1, 1, 3, 3, 3, 1, 2, 4, 6, 6256135
2011    The Digital Divide (Mark Bauerlein) 26, 57, 38, 37, 22, 25, 22, 28, 123, 44, 76, 188149341881039
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2001    Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 9, 12, 12, 12, 9, 6, 12, 10, 10, 14, 11, 381139382049
2004Digital Literacy (Yoram Eshet-Alkalai) 1, 1, 1, 2, 1, 2, 1, 1, 1, 2, 6, 4314341

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

Oversold and Underused

Computers in the Classroom

(Larry Cuban) (2001)   

Technology, Innovation, and Educational Change

A Global Perspective

(Robert B. Kozma) (2003)
Buchcover

Assessment and Teaching of 21st Century Skills

(Patrick Griffin, Barry McGaw, Esther Care) (2011)   

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Digital Competence in Practice: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 980 kByte; WWW: Link OK 2017-10-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 12
Verweise von diesem Buch 11
Webzugriffe auf Dieses Buch 4851133121214212211323212454
2014201520162017