/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Re-Designing Learning Contexts

Technology-Rich, Learner-Centred Ecologies
Rose Luckin ,
Buchcover
Diese Seite wurde seit mehr als 8 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

What do we mean by the word ‘context’ in education and how does our context influence the way that we learn?

What role can technology play in enhancing learning and what is the future of technology within learning?

Re-Designing Learning Contexts seeks to re-dress the lack of attention that has traditionally been paid to a learner’s wider context and proposes a model to help educators and technologists develop more productive learning contexts. It defines context as the interactions between the learner and a set of inter-related resource elements that are not tied to a physical or virtual location. Context is something that belongs to an individual and that is created through their interactions in the world.

Based on original, empirical research, the book considers the intersection between learning, context and technology, and explores:

  • the meaning of the concept of context and it’s relationship to learning
  • the ways in which different types of technology can scaffold learning in context
  • the Learner-Centric ‘Ecology of Resources’ model of context as a framework for designing technology-rich learning environments
  • the importance of matching available resources to each learner’s particular needs
  • the ways in which the learner’s environment and the technologies available might change over the coming years
  • the potential impact of recent technological developments within computer science and artificial intelligence.

This interdisciplinary study draws on a range of disciplines, including geography, anthropology, psychology, education and computing, to investigate the dynamics and potential of teacher-learner interaction within a learning continuum, and across a variety of locations. It will be of interest to those teaching, researching and thinking about the use of technology in learning and pedagogy, as well as those involved in developing technology for education and those who use it in their own teaching.

For practical examples of the way the Ecology of Resources framework has been used visit: http://eorframework.pbworks.com.

Von Klappentext im Buch Re-Designing Learning Contexts (2010)

iconDieses Buch erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Denkenthinking, Informatikcomputer science, Lernenlearning, Psychologiepsychology

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Researching Mobile Learning

(Giasemi Vavoula, Norbert Pachler, Agnes Kukulska-Hulme) (2009)
Buchcover

Fernsehkultur

Subjektivität in einer Welt bewegter Bilder

(Ben Bachmair) (1996) Bei amazon.de anschauen
Buchcover

Education in the wild

contextual and location-based mobile learning in action - A report from the STELLAR Alpine Rendez-Vous workshop series

(Elizabeth Brown) (2010)    
Buchcover

Web 2.0-Based E-Learning

Applying Social Informatics for Tertiary Teaching

(Mark J.W. Lee, Catherine McLoughlin) (2010)   

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
Re-Designing Learning ContextsE--0-Bei einer Nebis-Bibliohek ausleihen
Bei Amazon.com suchen und direkt bestellen

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 73
Verweise von diesem Buch 4
Webzugriffe auf Dieses Buch 163121111115116111312123112312
2014201520162017