/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

EmbedIT - an Open Robotic Kit for Education

Dorit Assaf ,    
Thumbnail des PDFs
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This thesis summarizes our contribution to science and technology education by developing a novel robotic toolkit (EmbedIT). Our aim was to enable students to explore in an easy and fun way interdisciplinary topics such as biologically inspired robotics, embodied artificial intelligence, electronics, computer science, neuroscience, psychology, arts etc. The need for a new toolkit emerged based on our experiences in teaching robotics to students with different backgrounds. The current commercially available robotic kits did not fully meet our needs. Therefore, we proposed a new design approach which includes modularity, compatibility with other toolkits, compliance with industrial standards, distributed control, versatility, and open-source licensing. We emphasized a practical approach closely related to the target audience: the secondary school students. We designed a number of example exercises using EmbedIT which train a variety of skills that young people need for a successful professional life. These exercises were conducted in real class environments with a large number of students. We addressed a number of research questions on the conceptual, technical, and practical level in the context of this thesis. Pedagogues, engineers as well as teachers benefit from the insights gained, the tools developed, and the example exercises designed. This work further contributes to educational robotics research and to the dissemination of biologically inspired robotics and embodied artificial intelligence. We are sharing EmbedIT with members of the open-source community who may customize the platform to their own needs and contribute to exploit the toolkit’s full potential.
Von Dorit Assaf in der Dissertation EmbedIT - an Open Robotic Kit for Education (2013)

iconDiese Doktorarbeit erwähnt...


Personen
KB IB clear
Marina Umaschi Bers, Josh Bongard, Valentin Braitenberg, K. N. King, Stefanie Markham, Rolf Pfeifer, Marc Prensky, Christian Scheier, Don Tapscott

Begriffe
KB IB clear
Braitenberg VehiclesBraitenberg Vehicles, EmbodimentEmbodiment, Informatikcomputer science, Intelligenzintelligence, Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence, machine learning, Psychologiepsychology, Roboterrobot, Unterricht, Wissenschaftscience
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1984Vehicles (Valentin Braitenberg) 9, 27, 8, 11, 6, 15, 3, 8, 13, 17, 14, 2023220965
1997  Growing Up Digital (Don Tapscott) 2, 5, 5, 8, 8, 5, 6, 4, 4, 5, 6, 1070117105379
1999    Understanding Intelligence (Rolf Pfeifer, Christian Scheier) 6, 8, 5, 6, 6, 10, 8, 5, 6, 8, 9, 1418194145287
2006   How the Body Shapes the Way We Think (Rolf Pfeifer, Josh Bongard) 4, 3, 2, 5, 4, 1, 8, 7, 5, 2, 2, 44344588
2007   Blocks to Robots (Marina Umaschi Bers) 2, 1, 3, 4, 3, 6, 4, 1, 5, 1, 2, 66266238
2010ITiCSE 2010 (Reyyan Ayfer, John Impagliazzo, Cary Laxer) 14, 11, 13, 11, 11, 14, 9, 6, 9, 9, 11, 161010816786
2011    The Digital Divide (Mark Bauerlein) 5, 8, 26, 57, 38, 37, 22, 25, 22, 28, 123, 441463444775
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2001    Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 12, 9, 9, 12, 12, 12, 9, 6, 12, 10, 10, 141109142000
2001    Do They Really Think Differently? (Marc Prensky) 3, 2, 1, 4, 4, 4, 2, 4, 1, 1, 3, 416124579
2010Using personal robots in CS1 (Stefanie Markham, K. N. King) 1100

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW EmbedIT: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 57501 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und Diese Doktorarbeit

Beat hat Diese Doktorarbeit während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Diese Doktorarbeit 1
Verweise von dieser Dissertation 3111
Webzugriffe auf Diese Doktorarbeit 2053351632122552131311221142631328
2014201520162017