/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Emerge One-to-One Laptop Learning Initiative

Final Report
Province of Alberta ,    
Thumbnail des PDFs
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The Emerge One-to-One Laptop Learning Project (Emerge) was established in 2006 by Alberta Education to investigate the efficacy of laptops for teaching and learning in the 21st Century. Alberta Education used a competitive process in 2007 to award three-year grants to 20 jurisdictions, involving 50 schools. Each of the 20 jurisdictional grantees selected a specific target population, or 21st Century Skill set, as a focus for their three-year grant award. Many of the Emerge jurisdictions focused on a common set of 21st Century Skills such as critical thinking, collaboration, global awareness, or information and communication technology (ICT).
The Emerge jurisdictions deployed one-to-one laptop learning at specific grade levels or with specific student populations within their targeted schools. None of the Emerge programs were school-wide deployments. While in some Emerge programs the laptops followed the students (for as long as those students were enrolled in the host school), other jurisdictions made the decision to keep the laptops at specific grade levels, which meant new groups of students in the program each year. Still others had hybrids of the two approaches.
In addition to awarding the jurisdictional grants, Alberta Education established an Emerge Community of Practice (COP) that was facilitated by an annual Summer Institute; bi-annual face-to-face professional development days; periodic professional development webinars; and a virtual site for Emerge communication and online exchanges of information and resources. The three-year project culminates in a final summer institute.
Von Province of Alberta im Buch Emerge One-to-One Laptop Learning Initiative (2010)

iconDieses Buch erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Evaluationevaluation, Lernenlearning, Notebooklaptop, One-to-One-ComputingOne-to-One-Computing, Systemdenkensystems thinking

iconDieses Buch erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Emerge One-to-One Laptop Learning Initiative: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 2226 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 22
Verweise von diesem Buch 6
Webzugriffe auf Dieses Buch 54311411111312313812122111216
2014201520162017