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Beats Biblionetz - Bücher

Design and Use of Serious Games

Marja Kankaanranta, Pekka Neittaanmäki , local 
Buchcover

iconZusammenfassungen

Design and Use of Serious GamesDuring the last few years, a new area of creative media industry, namely Serious Games, has started to emerge around the world. The term serious games has become more popular for example in the fields of education, business, welfare and safety. Despite this, there has been no single definition of serious games. A key question, what the concept itself means, has stayed unsolved though most have agreed on a definition that serious games are games or game-like interactive systems developed with game technology and design principles for a primary purpose other than pure entertainment.
In this book, serious games are understood as games which aim at providing an engaging, self-reinforcing context in which to motivate and educate the players. Serious games can be of any genre, use any game technology, and be developed for any platform. They can be entertaining, but usually they teach the user something. The central aim of serious games is to raise quality of life and well-being. As part of interactive media industry, the serious games field focuses on designing and using digital games for real-life purposes and for the everyday life of citizens in information societies. The field of serious games focuses on such areas as education, business, welfare, military, traffic, safety, travelling and tourism.
Von Klappentext im Buch Design and Use of Serious Games (2008)

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
James Champy , Michael Hammer

Begriffe
KB IB clear
Bayes-Netz , design thinking , Digitalisierung , serious gamesserious games
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1993 local  Reengineering the corporation Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (James Champy, Michael Hammer) 2510229

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Design and Use of Serious Games: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 5653 kByte)

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Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
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iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

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