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Beats Biblionetz - Bücher

Digital Games and Learning

Sara de Freitas, Paul Maharg ,   
Buchcover
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iconZusammenfassungen

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The popularity of entertainment gaming over the last decades has led to the use of games for non-entertainment purposes in areas such as training and business support. The emergence of the serious games movement has capitalized on this interest in leisure gaming, with an increase in leisure game approaches in schools, colleges, universities and in professional training and continuing professional development.

The movement raises many significant issues and challenges for us. How can gaming and simulation technologies be used to engage learners? How can games be used to motivate, deepen and accelerate learning? How can they be used to greatest effect in learning and teaching? The contributors explore these and many other questions that are vital to our understanding of the paradigm shift from conventional learning environments to learning in games and simulations.
Von Klappentext im Buch Digital Games and Learning (2011)

iconDieses Buch erwähnt...


Personen
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Allan Collins, J. P. Gee, Richard Halverson

Begriffe
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Emergenzemergence, Problemlösefähigkeitproblem solving skills, Schuleschool, serious gamesserious games, Simulation, Technologietechnology
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Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2003  What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy (J. P. Gee) 2, 2, 1, 4, 2, 1, 5, 1, 3, 4, 3, 132121612
2009  Rethinking Education in the Age of Technology (Allan Collins, Richard Halverson) 5, 4, 4, 4, 2, 4, 4, 6, 1, 4, 3, 326413322

iconZitationsgraph

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iconVolltext dieses Dokuments

LokalDigital Games and Learning: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 1663 kByte)

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Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
Digital Games and Learninge--01441198709SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

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