/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Wikis

The Educator's Power Tool
Kay Teehan ,   
Buchcover
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Wikis can be one of the most effective learning tools for today's teachers - if they're used correctly and appropriately. In many cases, educators have not been using this powerful Web 2.0-based tool to its complete potential. In today's demanding, fast-paced education environment, educators need to take full advantage of the technology resources at their disposal to keep pace with tech-savvy students and meet assessment standards.
In Wikis: The Educator's Power Tool, the author shares her vast knowledge to unlock the capabilities of wikis for every educator. Educational wiki use can be categorized into three major types: the library wiki, the reciprocal wiki, and student-produced wiki. This book gives real examples of all three uses, as well as straightforward instructions on how to set up, dress up, and lock down a wiki for optimal practicality, attractiveness, ease of use, and security. Student and content-specific examples are included.
Von Klappentext im Buch Wikis (2010)
Times are tough in schools these days. Lack of funding combined with high-stakes testing standards, curriculum maps, and top-down edicts of teaching strategies have made teaching a very difficult job. Add to all of this the pressure to integrate more technology into the curriculum and the massive amount of Web 2.0 technology tools along with the huge amount of information available for use, and teachers can become overwhelmed. The purpose of this book is to make one of the most powerful tools·the wiki·less mysterious and easy to add to the strategies teachers can utilize to meet new demands on their time and talent.
The book describes three types of wikis, each having a different purpose and outcome. Teachers will find uses for each type, and the advantages of wikis as a learning strategy will become evident to them. Based on 21st-century technology standards, the use of integrated technology tools in student learning is a life skill to assure success in a world where teachers prepare students for jobs that do not yet exist. By following the guidelines in this book, teachers will help students organize, synthesize, and evaluate information they can use for problem solving and higher-level thinking, which are elements that form the basis for achievement in tomorrow's fast-paced, high-stress world.
Von Kay Teehan im Buch Wikis (2010)

iconDieses Buch erwähnt...


Personen
KB IB clear
Joseph T. Chao, Kevin R. Parker

Begriffe
KB IB clear
Bibliotheklibrary, LehrerInteacher, Lernenlearning, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2007    Wiki as a Teaching Tool (Kevin R. Parker, Joseph T. Chao) 1, 5, 4, 1, 10, 4, 3, 4, 4, 4, 7, 16192616534

iconDieses Buch erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule, Unterricht, Wikipedia

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalWikis: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 1488 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
Wikise--12010 1586835300SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 2
Verweise von diesem Buch 9
Webzugriffe auf Dieses Buch 151327232111231143111114221211231152321413111114
2011201220132014201520162017