/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Wiki Supporting Formal and Informal Learning

Stefania Bocconi, G. Trentin ,
Buchcover
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Already in common use outside the educational arena, wikis are rapidly moving into education as a form of learner communication and expression, and as a means to facilitate collaboration and working in groups. Many uses of wikis in formal education have been outlined by scholars and practitioners mainly focused on the students' perspective. However, further investigations are needed on how teachers are actually using this tool to support the design and development of educational materials, as well as the evaluation of both individual contribution and active participation to collaborative learning projects. This book provides a valuable tool and a source of knowledge for all those involved in enhancement of formal and informal learning both in higher and adult education.
Von Klappentext im Buch Wiki Supporting Formal and Informal Learning (2012)

iconKapitel Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

  • 1. Principles and Recommendations for the Delivery of a Curriculum that Makes Use of a Wiki (David L. Neumann)
  • 2. Wiki: an Archetypical Tool for Collaborative Learning in the Digital Age (, )
  • 3. Wiki-Supported Knowledge Building - Theory, Research and Application (, , )
  • 4. The Psychological Dimension of Using Wikis - Pedagogy, Anxiety and Usability (Lorenzo Vigentini, Benjamin R. Cowan)
  • 5. Using Wikis to Create Communities of Practice in Physical Education - Three Case Studies from Various Sites of Practice (Peter Hastie, Ashley Casey)
  • 6. Wiki Pedagogy and Design for Learning in Schools (Norhisham Mohamad Nordin, Jane E. Klobas)
  • 7. A Conceptual Architecture for Wiki-Based Learning Processes in the Area of Argumentation (Stefania Bocconi)
  • 8. Wiki-Supported Collaborative Learning (Marija Cubric)
  • 9. An Approach to Evaluating Contributions to Wiki-Based Collaborative Writing in an Informal Learning Context (G. Trentin)
  • 10. A Wiki for Informal Learning among Social Workers in a Local Health Authority (Marisa Ponti, Stefano Renzi, Jane E. Klobas)

iconDieses Buch erwähnt...


Personen
KB IB clear
Albert Bandura, Amy Bruckman, Jerome S. Bruner, Moshe Cohen, Melissa Cole, Ulrike Creß, Simon Cropper, Ward Cunningham, Alain Désilets, Pierre Dillenbourg, Beat Döbeli Honegger, Thomas M. Duffy, Martin Ebner, Frank Fischer, Andrea Forte, Mark Guzdial, Sabine Hauser, Andreas Helmke, Fabrice Hong, Patrick Jermann, David H. Jonassen, Terry Judd, Colleen Kehoe, Gregor E. Kennedy, Joachim Kimmerle, Daniela Knüsel, Bo Leuf, Heinz Mandl, Hilbert Meyer, Hartmut Mitzlaff, Thomas Moser, Martin Muehlenbrock, Michele Notari, Sébastien Paquet, Dominik Petko, Will Richardson, Jochen Rick, Margaret Riehl, Nikol Rummel, Mandy Schiefner, Iwan Schrackmann, A. Soller, Hans Spada, Gerry Stahl, G. Trentin, Norman G. Vinson, Armin Weinberger

Aussagen
KB IB clear
Bildungsperspektive: Die Informationsgesellschaft verändert die Aufgabe von Bildung
Lebensweltargument: ICT gehört in die Schule, weil es die Alltagsrealität der SchülerInnen (mit) prägt.
Lernargument: ICT-Einsatz fördert das Lernen
Lernen ist ein aktiver Prozesslearning is an active process
Zukunftsargument: computer literacy ist eine für die Informationsgesellschaft notwendige Kulturtechnik

Begriffe
KB IB clear
Argumentieren, informal learninginformal learning, Kollaboratives Schreibencollaborative writing, Lernenlearning, Pädagogik / Erziehungswissenschaft, ProsumerProsumer, Psychologiepsychology, Schuleschool, UsabilityUsability, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
Unterrichtsqualität (Andreas Helmke) 8, 2, 1, 4, 1, 4, 2, 3, 2, 2, 1, 51925248
1960The Process of Education (Jerome S. Bruner) 2, 2, 4, 3, 3, 3, 2, 3, 3, 4, 4, 7601572148
1992  Constructivism and the technology of instruction (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 12, 6, 3, 2, 9, 8, 4, 5, 2, 9, 1, 4903342157
1998Self-efficacy (Albert Bandura) 25000
2001Euro-CSCL Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Pierre Dillenbourg, A. Eurelings, K. Hakkarainen) 4, 5, 2, 8, 8, 5, 4, 279, 4, 5, 5, 74611071500
2001    The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 18, 10, 11, 11, 10, 11, 10, 16, 12, 9, 9, 1110754113486
2002   Computer Support for Collaborative Learning (Gerry Stahl) 2, 3, 4, 4, 6, 3, 1, 1, 1, 1, 4, 4445041262
2002Three worlds of CSCL (Paul A. Kirschner) 2, 1, 1, 3, 3, 4, 2, 2, 2, 2, 1, 6583961345
2003    Scripting Strategies in Computer Supported Collaborative Learning Environments (Michele Notari) 3, 3, 4, 3, 5, 6, 5, 5, 4, 2, 2, 462941090
2004    Computer Support for Interaction Regulation in Collaborative Problem-Solving (Patrick Jermann) 25, 12, 8, 6, 8, 10, 3, 9, 3, 5, 9, 3106431609
2005  WikiSym 200511, 7, 2, 6, 11, 10, 6, 10, 5, 11, 17, 117861111343
2006    Blogs, Wikis, Podcasts, and Other Powerful Web Tools for Classrooms (Will Richardson) 2, 3, 3, 7, 3, 5, 2, 5, 6, 3, 4, 172571172803
2006WikiSym 20068, 6, 5, 9, 8, 6, 6, 8, 6, 9, 8, 1465121141379
2007    Web 2.0 - Internet Interaktiv17, 9, 7, 12, 17, 14, 8, 8, 10, 16, 12, 193590192112
2007    Studieren neu erfinden - Hochschule neu denken (Marianne Merkt, Kerstin Mayrberger, Rolf Schulmeister) 17, 13, 12, 15, 16, 12, 12, 12, 10, 14, 16, 2250188221845
2008     Computer und Internet in der Primarschule (Iwan Schrackmann, Daniela Knüsel, Thomas Moser, Hartmut Mitzlaff, Dominik Petko) 13, 10, 18, 17, 19, 16, 13, 14, 9, 22, 20, 2126198212439
2009   Looking Toward the Future of Technology-Enhanced Education (Martin Ebner, Mandy Schiefner) 25, 6, 8, 16, 10, 13, 12, 12, 9, 5, 12, 91310391382
2011  Investigations of E-Learning Patterns (Christian Kohls, Joachim Wedekind) 5, 5, 5, 9, 5, 12, 4, 6, 5, 5, 6, 11246611513
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1989    The effect of distant audiences on students' writing (Moshe Cohen, Margaret Riehl) 3, 1, 1, 2, 1, 2, 1, 1, 3, 1, 1, 1321108
1992Constructivism (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 13300
1994   Self-Efficacy (Albert Bandura) 3, 1, 1, 1, 3, 1, 1, 1, 3, 1, 2, 11231651
2001    Using Wiki (Bo Leuf, Ward Cunningham) 5300
2001   From Mirroring to Guiding (Patrick Jermann, A. Soller, Martin Muehlenbrock) 3, 9, 2, 2, 1, 4, 2, 1, 3, 2, 2, 1951364
2001   Beyond Adoption to Invention (Mark Guzdial, Jochen Rick, Colleen Kehoe) 4, 2, 1, 4, 3, 4, 1, 6, 4, 6, 6, 9282091824
2002    Over-scripting CSCL (Pierre Dillenbourg) 16, 5, 6, 5, 6, 3, 1, 5, 3, 8, 8, 6463361803
2002Fostering computer supported collaborative learning with cooperation scripts and scaffolds (Armin Weinberger, Frank Fischer, Heinz Mandl) 5100
2003   Zehn Merkmale guten Unterrichts (Hilbert Meyer) 5, 3, 2, 3, 6, 4, 5, 10, 9, 6, 6, 982495879
2004Collaborative Learning (Patrick Jermann) 1, 1, 4, 1, 2, 3, 1, 3, 2, 3, 3, 46134520
2005Learning to collaborate (Nikol Rummel, Hans Spada) 11000
2005   Wiki as a Tool for Web-based Collaborative Story Telling in Primary School (Alain Désilets, Sébastien Paquet) 2, 2, 6, 1, 2, 2, 2, 1, 2, 2, 3, 28192751
2005    Wikis - a Rapidly Growing Phenomenon in the German-Speaking School Community (Beat Döbeli Honegger) 10, 5, 4, 4, 8, 5, 7, 9, 5, 8, 9, 122614121037
2005   Are Wikis Usable? (Alain Désilets, Sébastien Paquet, Norman G. Vinson) 1, 1, 2, 1, 2, 3, 1, 2, 2, 1, 4, 112181530
2006    Learning to collaborate in a computer-mediated setting (Nikol Rummel, Hans Spada, Sabine Hauser) 1, 1, 2, 1, 1, 4, 1, 1, 2, 2, 1, 1371289
2006How to use a wiki in education (Michele Notari) 11200
2007    Wiki und die starken Potenziale (Beat Döbeli Honegger) 10, 3, 5, 6, 10, 10, 6, 6, 6, 10, 10, 12141812994
2007Didactic Process Map Language (Michele Notari, Beat Döbeli Honegger) 11, 5, 1, 4, 6, 6, 8, 8, 7, 7, 8, 136213757
2008    Using a wiki to evaluate individual contribution to a collaborative learning project (G. Trentin) 6, 1, 1, 1, 5, 3, 1, 1, 1, 3, 4, 37143336
2008    The mechanics of CSCL macro scripts (Pierre Dillenbourg, Fabrice Hong) 3, 3, 1, 1, 5, 2, 1, 2, 1, 1, 1, 26182268
2008    A systemic and cognitive view on collaborative knowledge building with wikis (Ulrike Creß, Joachim Kimmerle) 3, 3, 6, 3, 3, 5, 4, 5, 3, 2, 2, 714357438
2009    Using wiki technology to support student engagement (Melissa Cole) 2, 4, 3, 6, 2, 3, 3, 2, 1, 1, 2, 19131164
2010    Writing, Citing, and Participatory Media (Andrea Forte, Amy Bruckman) 2, 2, 8, 1, 4, 3, 1, 2, 2, 3, 1, 44214185
2010    Using wikis for collaborative learning (Terry Judd, Gregor E. Kennedy, Simon Cropper) 6, 9, 4, 2, 4, 5, 3, 5, 2, 2, 7, 44144302
2011   Visualizing learning processes using Didactic Process Maps (Beat Döbeli Honegger, Michele Notari) 3, 5, 1, 3, 6, 4, 3, 5, 4, 7, 12, 94199447

iconDieses Buch erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconStandorte Eine Liste von Orten, wo das Objekt physisch vorhanden ist.

Michele

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
Wiki Supporting Formal and Informal Learninge--0-Bei einer Nebis-Bibliohek ausleihen
Bei Amazon.com suchen und direkt bestellen

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 21444
Verweise von diesem Buch 1413
Webzugriffe auf Dieses Buch 1935103216275112361056654113492845137226129107149201166172724182479137122646742297712
2011201220132014201520162017