/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

From Blogs to Bombs

The Future of Digital Technologies in Education
Mark Pegrum ,   
Buchcover
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In an age where growing technology is a hot topic, author Mark Pegrum provides a clearly written and easily accessible analysis of current theories on education technology and, in doing so, provides a much needed bigger picture view on developments in Australia. The book is timely in the context of the current Australian Labor Government's Digital Education Revolution, which will see considerable funding on hardware, broadband access, and teacher training over coming years. It touches on issues, such as digital literacy, language change, online socialization, cyberbullying, cyberpredation, censorship, surveillance, the law, medical and biological issues, and the environment. From Blogs to Bombs challenges the new Digital Education Revolution proposal by suggesting that a much more complex understanding of technology and its potential role in education is needed. It is an engaging study on the pros and cons of rising classroom technology and is a must for all educators.
Von Klappentext im Buch From Blogs to Bombs (2009)

iconDieses Buch erwähnt...


Personen
KB IB clear
Hal Abelson, Yochai Benkler, David Buckingham, Nicholas G. Carr, David Crystal, Thomas Friedman, Henry Jenkins, Ken Ledeen, Harry Lewis, Marc Prensky, Howard Rheingold, Clay Shirky, Don Tapscott, Mark Warschauer, David Weinberger, Jonathan L. Zittrain

Fragen
KB IB clear
Was bringt Computereinsatz in der Schule?

Begriffe
KB IB clear
crowdsourcingcrowdsourcing, Digitalisierung, Technologietechnology, Whistleblower
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1997  Growing Up Digital (Don Tapscott) 4, 5, 5, 6, 8, 10, 2, 5, 5, 8, 8, 57011755344
2002Smart Mobs (Howard Rheingold) 4, 5, 2, 2, 3, 5, 2, 2, 3, 4, 2, 1306312174
2005     The World Is Flat (Thomas Friedman) 5, 3, 8, 9, 3, 5, 6, 5, 7, 6, 6, 970709902
2005Educause Review 40/57, 2, 2, 3, 5, 3, 2, 2, 2, 5, 4, 311303693
2006    The Wealth of Networks (Yochai Benkler) 4, 5, 1, 2, 3, 2, 1, 1, 1, 4, 2, 539235413
2006   Convergence Culture (Henry Jenkins) 4, 7, 2, 2, 2, 2, 3, 1, 1, 2, 3, 13131220
2006Laptops and Literacy (Mark Warschauer) 4, 2, 1, 3, 1, 1, 2, 1, 1, 2, 1, 2932193
2007    Everything is Miscellaneous (David Weinberger) 6, 4, 7, 5, 4, 14, 9, 9, 5, 5, 5, 721977591
2007Youth, Identity, and Digital Media (David Buckingham) 2, 1, 4, 2, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 4, 214112222
2008    Blown to Bits (Hal Abelson, Ken Ledeen, Harry Lewis) 9, 4, 1, 3, 2, 6, 6, 3, 3, 3, 3, 310293390
2008   Here Comes Everybody (Clay Shirky) 6, 1, 1, 2, 2, 3, 1, 1, 1, 1, 1, 13011211
2008The Big Switch (Nicholas G. Carr) 1, 7, 6, 2, 1, 3, 2, 2, 2, 2, 2, 211192392
2008    The Future of the Internet (Jonathan L. Zittrain) 4, 2, 4, 6, 5, 6, 1, 5, 3, 9, 7, 822498467
2008   grown up digital (Don Tapscott) 4, 6, 2, 1, 2, 2, 2, 1, 1, 3, 2, 21522204
2009Txtng (David Crystal) 1, 1, 2, 1, 1, 1, 5, 2, 1, 1, 1, 2212144
2011    The Digital Divide (Mark Bauerlein) 3, 3, 5, 4, 7, 6, 5, 8, 26, 57, 38, 371443437511
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1997The Net Generation (Don Tapscott) 3, 2, 1, 7, 5, 3, 1, 3, 3, 4, 7, 451142226
2001    Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 14, 10, 12, 10, 10, 14, 12, 9, 9, 12, 12, 121099121939
2001    Do They Really Think Differently? (Marc Prensky) 4, 1, 3, 1, 2, 5, 3, 2, 1, 4, 4, 416124564
2005    Engage Me or Enrage Me (Marc Prensky) 2, 1, 1, 3, 6, 2, 2, 2, 3, 1, 3, 2752307

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalFrom Blogs to Bombs: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 1541 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
From Blogs to Bombse--12009-Bei einer Nebis-Bibliohek ausleihen
Bei Amazon.com suchen und direkt bestellen

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 1
Verweise von diesem Buch 4413
Webzugriffe auf Dieses Buch 2313363461513212841423112225323115368332515214332122261221131
2011201220132014201520162017