/ en / Traditional / mobile / help

Beats Biblionetz - Bücher

From Blogs to Bombs

The Future of Digital Technologies in Education
Mark Pegrum ,   
Buchcover
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In an age where growing technology is a hot topic, author Mark Pegrum provides a clearly written and easily accessible analysis of current theories on education technology and, in doing so, provides a much needed bigger picture view on developments in Australia. The book is timely in the context of the current Australian Labor Government's Digital Education Revolution, which will see considerable funding on hardware, broadband access, and teacher training over coming years. It touches on issues, such as digital literacy, language change, online socialization, cyberbullying, cyberpredation, censorship, surveillance, the law, medical and biological issues, and the environment. From Blogs to Bombs challenges the new Digital Education Revolution proposal by suggesting that a much more complex understanding of technology and its potential role in education is needed. It is an engaging study on the pros and cons of rising classroom technology and is a must for all educators.
Von Klappentext im Buch From Blogs to Bombs (2009)

icondieses Buch erwähnt...


Personen
KB IB clear
Hal Abelson, Yochai Benkler, David Buckingham, Nicholas G. Carr, David Crystal, Thomas Friedman, Henry Jenkins, Ken Ledeen, Harry Lewis, Marc Prensky, Howard Rheingold, Clay Shirky, Don Tapscott, Mark Warschauer, David Weinberger, Jonathan L. Zittrain

Fragen
KB IB clear
Was bringt Computereinsatz in der Schule?

Begriffe
KB IB clear
crowdsourcingcrowdsourcing, Digitalisierung, Technologietechnology, Whistleblower
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1997  Growing Up Digital (Don Tapscott) 4, 4, 5, 12, 8, 6, 5, 4, 7, 11, 13, 96511895531
2002Smart Mobs (Howard Rheingold) 4, 4, 1, 13, 6, 2, 2, 3, 9, 5, 9, 5306452309
2005     The World Is Flat (Thomas Friedman) 1, 1, 8, 13, 7, 2, 6, 6, 6, 4, 8, 116870111085
2005Educause Review 40/51, 1, 3, 6, 2, 1, 2, 1, 3, 1, 4, 18301756
2006    The Wealth of Networks (Yochai Benkler) 4, 4, 3, 10, 6, 4, 2, 4, 6, 3, 10, 543225543
2006   Convergence Culture (Henry Jenkins) 3, 1, 1, 12, 6, 2, 2, 1, 8, 1, 7, 23432314
2006Laptops and Literacy (Mark Warschauer) 2, 2, 2, 2, 5, 3, 3, 2, 1, 1, 6, 2832257
2007    Everything is Miscellaneous (David Weinberger) 4, 4, 2, 15, 8, 5, 3, 3, 8, 6, 10, 11179811821
2007Youth, Identity, and Digital Media (David Buckingham) 2, 1, 1, 2, 6, 4, 1, 3, 2, 7, 8, 212112293
2008    Blown to Bits (Hal Abelson, Ken Ledeen, Harry Lewis) 4, 2, 2, 3, 6, 5, 1, 1, 2, 1, 6, 47284477
2008   Here Comes Everybody (Clay Shirky) 1, 1, 3, 13, 5, 2, 2, 2, 3, 2, 6, 23112298
2008The Big Switch (Nicholas G. Carr) 2, 1, 1, 3, 7, 3, 2, 2, 1, 2, 6, 29192471
2008    The Future of the Internet (Jonathan L. Zittrain) 1, 2, 6, 15, 7, 3, 6, 3, 7, 3, 8, 920519617
2008   grown up digital (Don Tapscott) 2, 2, 2, 2, 6, 3, 3, 2, 3, 6, 6, 41424296
2009Txtng (David Crystal) 8, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2112169
2011    The Digital Divide (Mark Bauerlein) 24, 24, 28, 22, 16, 8, 19, 10, 9, 22, 12, 61533561620
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1997The Net Generation (Don Tapscott) 2, 1, 1, 7, 10, 4, 4, 4, 1, 2, 1, 441142317
2001    Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 14, 14, 10, 13, 9, 4, 5, 7, 8, 9, 13, 131179132261
2001    Do They Really Think Differently? (Marc Prensky) 2, 2, 1, 5, 4, 2, 1, 2, 4, 2, 5, 316133637
2005    Engage Me or Enrage Me (Marc Prensky) 3, 1, 2, 2, 2, 4, 1, 2, 1, 2, 2, 3653356

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalFrom Blogs to Bombs: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 1541 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
From Blogs to Bombse--12009-Bei einer Nebis-Bibliohek ausleihen
Bei Amazon.com suchen und direkt bestellen

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.