/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Young Mathematicians at Work, Vol. 3

Constructing Fractions, Decimals, and Percents
Catherine Twomey Fosnot, Maarten Dolk ,   
Buchcover
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In our efforts to reform mathematics education, we've learned a tremendous amount about young students' strategies and the ways they construct knowledge, without fully understanding how to support such development over time. The Dutch do. So, funded by the National Science Foundation and ExxonMobil, Mathematics in the City was begun, a collaborative inservice project that pooled the best thinking from both countries. In Young Mathematicians at Work, Catherine Fosnot and Maarten Dolk reveal what they learned after several years of intensive study in numerous urban classrooms.

In this third volume in a series of three, Fosnot and Dolk focus on how children in grades 5-8 construct their knowledge of fractions, decimals, and percents. Their book:
  • describes and illustrates what it means to do and learn mathematics.
  • contrasts word problems with true problematic situations which support and enhance investigation and inquiry.
  • provides strategies to help teachers turn their classrooms into math workshops.
  • explores the cultural and historical development of fractions, decimals, and their equivalents and the ways in which children develop similar ideas and strategies.
  • defines and gives examples of modeling, noting the importance of context.
  • discusses calculation using number sense and the role of algorithms in computation instruction.
  • describes how to strengthen performance and portfolio assessment.
  • focuses on teachers as learners by encouraging them to see themselves as mathematicians.
Von Klappentext im Buch Young Mathematicians at Work, Vol. 3 (2002)

iconDieses Buch erwähnt...


Personen
KB IB clear
Maarten Dolk, Catherine Twomey Fosnot

Begriffe
KB IB clear
Algorithmusalgorithm, Denkenthinking, Kinderchildren, LehrerInteacher, Mathematikmathematics, Portfolio, Problemproblem, Verstehenunderstanding, Wissenschaftscience
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2001   Young Mathematicians at Work, Vol. 1 (Catherine Twomey Fosnot, Maarten Dolk) 3, 1, 1, 3, 1, 2, 2, 1, 2, 1, 3, 2462175
2001   Young Mathematicians at Work, Vol. 2 (Catherine Twomey Fosnot, Maarten Dolk) 2, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 2, 1, 2242164

iconDieses Buch erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Eltern, Schule

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalYoung Mathematicians at Work, Vol. 3: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 1889 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 1
Verweise von diesem Buch 16
Webzugriffe auf Dieses Buch 13163823104111452112253111223531161222412153216324122221222324
2011201220132014201520162017