/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) for Educators

Joel Colbert, Kim Boyd, Kevin Clark, Sharon Guan, Judith Harris, Mario Kelly, Ann Thompson ,
Buchcover

iconZusammenfassungen

This handbook addresses the concept and implementation of technological pedagogical content knowledge--the knowledge and skills that teachers need in order to meaningfully integrate technology into instruction in specific content areas. Recognizing, for example, that effective uses of technology in mathematics are quite different from effective uses of technology in social studies, teachers need specific preparation in using technology in each content area they will be teaching. Offering a series of chapters by scholars in different content areas who apply the technological pedagogical content knowledge framework to their individual content areas, the volume is structured around three themes:
  • What is technological pedagogical content knowledge?
  • Integrating technological pedagogical content knowledge into specific subject areas.
  • Integrating technological pedagogical content knowledge into teacher education and professional development.
Von Klappentext im Buch Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) for Educators (2008)

iconKapitel Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

iconDieses Buch erwähnt...


Personen
KB IB clear
D. K. Andersen, R. L. Coulson, Peggy A. Ertmer, P. J. Feltovich, M. J. Jacobson, J.-C. Jehng, Matthew J. Koehler, Punya Mishra, Donald A. Norman, Seymour Papert, Marc Prensky, Donald A. Schön, Herbert Simon, R. J. Spiro, Sherry Turkle

Begriffe
KB IB clear
AffordanceAffordance, Content KnowledgeContent Knowledge, Curriculum / Lehrplancurriculum, Kontextcontext, LehrerInteacher, LehrerInnen-Bildungteacher training, Pedagogical Content Knowledge (PCK)Pedagogical Content Knowledge, Pedagogical KnowledgePedagogical Knowledge, Technological Content Knowledge (TCK)Technological Content Knowledge, Technological pedagogical content knowledge (TPCK)Technological pedagogical content knowledge, Technological Pedagogical Knowledge (TPK)Technological Pedagogical Knowledge, Technologietechnology, Technology KnowledgeTechnology Knowledge, TPCK-ModellTPACK framework
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
  Die Wissenschaften vom Künstlichen (Herbert Simon) 24101
1983The Reflective Practitioner (Donald A. Schön) 5, 3, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 4, 5, 4, 14571432
1986Educating the Reflective Practitioner (Donald A. Schön) 1, 6, 3, 2, 1, 2, 1, 2, 1, 1, 1, 11911213
1988    The Design of Everyday Things (Donald A. Norman) 3, 3, 1, 1, 2, 3, 6, 4, 3, 4, 3, 4612044956
1990Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 2, 2, 3, 2, 6, 6, 3, 3, 3, 2, 2, 287382904
1990Cognition, education, and multimedia Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (D. Nix, R. J. Spiro) 2, 1, 1, 3, 3, 2, 2, 1, 1, 1, 3, 12631734
1992  Constructivism and the technology of instruction (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 9, 8, 4, 5, 2, 9, 1, 4, 5, 3, 7, 4903342172
1995  Leben im Netz (Sherry Turkle) 13, 14, 7, 8, 10, 12, 10, 9, 12, 5, 11, 794183715631
2011    The Digital Divide (Mark Bauerlein) 7, 6, 5, 8, 26, 57, 38, 37, 22, 25, 22, 281463428580
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1988Cognitive flexibility theory Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (D. K. Andersen, P. J. Feltovich, M. J. Jacobson, R. J. Spiro) 3, 6, 1, 3, 2, 2, 1, 3, 3, 4, 1, 114211277
1990Cognitive flexibility and hypertext (R. J. Spiro, J.-C. Jehng) 21200
1990    Epistemological pluralism and the revaluation of the concrete (Sherry Turkle, Seymour Papert) 3, 3, 3, 2, 2, 2, 2, 5, 3, 3, 1, 124221104
1992Cognitive flexibility, constructivism and hypertext (R. J. Spiro, P. J. Feltovich, R. L. Coulson) 2, 4, 5, 2, 1, 3, 2, 4, 4, 1, 3, 230721187
2001    Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 10, 14, 12, 9, 9, 12, 12, 12, 9, 6, 12, 101109101976
2005    Teacher pedagogical beliefs (Peggy A. Ertmer) 1, 10, 1, 2, 2, 1, 1, 2, 2, 3, 1, 31463169
2006    Technological Pedagogical Content Knowledge (Punya Mishra, Matthew J. Koehler) 2, 5, 2, 1, 1, 4, 2, 4, 8, 17, 23, 729287417

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Introducing TPCK: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 3529 kByte; WWW: Link OK 2017-05-05)
LokalAuf dem WWW Introducing TPCK: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 3529 kByte; WWW: Link OK 2017-05-05)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) for EducatorsePaperback-00805863567SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 113624444
Verweise von diesem Buch 511
Webzugriffe auf Dieses Buch 916311821641412521433411226438123415242161431652222538221232213326423
2011201220132014201520162017