Beats Biblionetz - Bücher

/ en / Traditional / help

The Effects of Wiki-and Blog-technologies on the Students’ Performance when Learning the Preterite and Imperfect Aspects in Spanish

Daniel Alex Castaneda , local secure web 
Thumbnail des PDFs
Diese Seite wurde seit 13 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This study investigated the influence of asynchronous computer text based technologies on the students’ performance when learning the preterite and the imperfect aspects. The technology used was a blog powered by Blogger and a wiki powered by Wikispaces. Two research questions guided the study: Research Question 1: Is there a difference in students’ achievement levels in Spanish preterite and imperfect between those using wiki-technologies and those using blog technologies after controlling for pre-intervention achievement levels? and Research Question 2: Are there differences in satisfaction levels for students learning Spanish preterite and imperfect via blog technologies as compared to those learning via wiki technologies?
The research method used for this study was quantitative quasi-experimental design. The number of participants for this study was 45 enrolled in two sections of college-level Intermediate Spanish 2 (Spanish 204). Four instruments were used to gather the data of this study: a demographic survey, a pre and post test, an attitudinal survey and a rubric to grade the production component of the pre and post test.
Results indicate that there were not significant differences between students who use blog or wiki technologies on performance levels when controlling for pre-existing knowledge. Results also indicated that there were not significant differences in satisfaction levels between those students using a wiki and those using a blog.
Von Daniel Alex Castaneda in der Dissertation The Effects of Wiki-and Blog-technologies on the Students’ Performance when Learning the Preterite and Imperfect Aspects in Spanish (2007)

iconDiese Doktorarbeit erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Naomi Augar, Pierre Dillenbourg, Beat Döbeli Honegger, Ruth Raitman, Wanlei Zhou

Begriffe
KB IB clear
Weblogsblogging, Weblogs in educationWeblogs in education, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1999Collaborative Learning (Pierre Dillenbourg) 4, 4, 6, 13, 6, 8, 6, 7, 14, 12, 18, 145735142082
2005  WikiSym 200511, 4, 11, 13, 5, 5, 8, 11, 12, 12, 16, 176962171749
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2004 local secure web Teaching and learning online with wikis (Naomi Augar, Ruth Raitman, Wanlei Zhou) 6, 4, 2, 8, 1, 1, 3, 1, 5, 2, 5, 31693771
2005 local secure web Wikis - a Rapidly Growing Phenomenon in the German-Speaking School Community (Beat Döbeli Honegger) 12, 6, 10, 14, 5, 3, 9, 7, 11, 12, 14, 182414181386

iconDiese Doktorarbeit  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
RSS, Wikipedia

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Aufgrund der Grösse ist diese Grafik nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser (vermutlich IE) aber nicht unterstützt.
Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und Diese Doktorarbeit

Beat hat Diese Doktorarbeit während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Diese Doktorarbeit einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.