/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

The Effects of Wiki-and Blog-technologies on the Students’ Performance when Learning the Preterite and Imperfect Aspects in Spanish

Daniel Alex Castaneda , local web 
Thumbnail des PDFs
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The Effects of Wiki-and Blog-technologies on the Students’ Performance when Learning the Preterite and Imperfect Aspects in SpanishThis study investigated the influence of asynchronous computer text based technologies on the students’ performance when learning the preterite and the imperfect aspects. The technology used was a blog powered by Blogger and a wiki powered by Wikispaces. Two research questions guided the study: Research Question 1: Is there a difference in students’ achievement levels in Spanish preterite and imperfect between those using wiki-technologies and those using blog technologies after controlling for pre-intervention achievement levels? and Research Question 2: Are there differences in satisfaction levels for students learning Spanish preterite and imperfect via blog technologies as compared to those learning via wiki technologies?
The research method used for this study was quantitative quasi-experimental design. The number of participants for this study was 45 enrolled in two sections of college-level Intermediate Spanish 2 (Spanish 204). Four instruments were used to gather the data of this study: a demographic survey, a pre and post test, an attitudinal survey and a rubric to grade the production component of the pre and post test.
Results indicate that there were not significant differences between students who use blog or wiki technologies on performance levels when controlling for pre-existing knowledge. Results also indicated that there were not significant differences in satisfaction levels between those students using a wiki and those using a blog.
Von Daniel Alex Castaneda in der Dissertation The Effects of Wiki-and Blog-technologies on the Students’ Performance when Learning the Preterite and Imperfect Aspects in Spanish (2007)

iconDiese Doktorarbeit erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Naomi Augar, Pierre Dillenbourg, Beat Döbeli Honegger, Ruth Raitman, Wanlei Zhou

Begriffe
KB IB clear
Weblogsblogging, Weblogs in educationWeblogs in education, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education, Zone of Proximal Development
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1999 Collaborative Learning (Pierre Dillenbourg) 9, 2, 7, 1, 2, 5, 2, 3, 7, 3, 4, 8634082443
2005   WikiSym 20053, 12, 1, 2, 8, 3, 3, 1, 7, 7, 4, 107062102125
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2004 local web  Teaching and learning online with wikis (Naomi Augar, Ruth Raitman, Wanlei Zhou) 8, 6, 7, 1, 4, 7, 4, 2, 6, 5, 6, 516951029
2005 local web  Wikis - a Rapidly Growing Phenomenon in the German-Speaking School Community (Beat Döbeli Honegger) 13, 3, 13, 1, 3, 12, 6, 2, 5, 4, 6, 6241461753

iconDiese Doktorarbeit erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
RSS, Wikipedia

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW The Effects of Wiki-and Blog-technologies on the Students’ Performance when Learning the Preterite and Imperfect Aspects in Spanish: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 1493 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2007-12-24)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und diese Dissertation

Beat hat diese Dissertation während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.