/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

The Attention Economy

Understanding the New Currency of Business
Thomas H. Davenport, John C. Beck ,
Buchcover
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconEmpfehlungen

Laurence PrusakDavenport and Beck have written the first full exposition of how attention works in the knowledge economy. A stimulating and fun read.
Von Laurence Prusak, erfasst im Biblionetz am 11.02.2006

iconZusammenfassungen

Welcome to the attention economy, in which the new scarcest resource isn't ideas or talent, but attention itself. This groundbreaking book argues that today's businesses are headed for disaster - unless they overcome the dangerously high attention deficits that threaten to cripple today's workplace. Learn to manage this critical, yet finite resource, or fail!
Von Klappentext im Buch The Attention Economy (2001)
Trillions of documents circulate in U.S. offices annually. Internet traffic doubles every hundred days. Approximately two hundred messages flood managers' desktops daily. Welcome to the attention economy, in which the new scarcest resource isn't ideas or even talent, but attention itself.
This groundbreaking book argues that today's businesses are headed for disaster-unless they can overcome the dangerously high attention deficits that threaten to cripple today's workplace. Accenture consultants and academics Thomas Davenport and John Beck explain that the problems for businesspeople lie on both sides of the attention equation: on getting and holding the attention of information-flooded employees, consumers, and stockholders, and on parceling out their own attention in the face of overwhelming options. The resolution: learn to manage this critical yet finite resource, or fail.
Drawing from compelling research, the authors outline four perspectives on attention management that are critical to understanding its impact on business:
  1. measuring and allocating attention,
  2. understanding and leveraging its psychological dimensions,
  3. mastering new streamlining technologies, and
  4. adapting lessons from traditional attention industries like advertising.
Using these perspectives, the authors shine new light on critical business areas including e-commerce, organizational leadership, information and knowledge management, and strategy. Attention management can be applied to help companies improve talent motivation and retention, avoid employee burnout, win customer loyalty on the Web, more effectively sell products and services, impress investors and analysts, and more.
The authors also introduce a revolutionary measurement tool, the AttentionScape, that can help diagnose attention distribution problems, determine how the company is directing employees' attention, and analyze the attention the company is getting from customers.
The first book to explore the burgeoning attention economy and outline a plan for how organizations must operate within it, this landmark work details how to earn and spend the new currency of business.
Von Klappentext im Buch The Attention Economy (2001)

iconDieses Buch erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Aufmerksamkeitattention, Aufmerksamkeitsökonomieattention economy, Ökonomieeconomy

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
The Attention EconomyEPaperback-120021578518717SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bei Google Books anschauen
The Attention EconomyEGebunden-02001157851441XSwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bei Google Books anschauen

iconBeat und Dieses Buch

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Buch ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 33643
Verweise von diesem Buch 3
Webzugriffe auf Dieses Buch 
200620072008200920102011201220132014201520162017